pusugle Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har hørt at mange har en gynekolog, men jeg vet ikke helt hva jeg skal med det. Hva kan en gynekolog gjøre for meg? Jeg kan jo ikke bare bestille time uten å vite hva jeg vil ha. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og lurte på om det kanskje er en god anledning til å få meg en gynekolog. Kan de feks. bekrefte at jeg er gravid og alt er i orden? Helsestasjonen vil ikke snakke med meg før om over en måned, så jeg føler meg litt lost, og det føles som om jeg bør gå et eller annet sted... Hvis noen har noen gynekologer å anbefale i Oslo, så tar jeg gjerne imot tips...
pink82 Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg kan absolutt anbefalle Oslogynekologene Dr Louise Silfverskiöld og Dr Sverre Sand. De er kjempeflinke, og jeg tror Dr Sverre Sand er tilogmed er fødselslege. Tlf til dem er 22691601 og det ligger i kirkeveien 64B på Majorstua. Husk at du må ha rekvisisjon fra fastlegen din. Lykke til Jeg skal dit neste uke, og gleder meg til å ta en innvendig UL så jeg kan se hjerte slå...
Babyønske �� Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Hvis det er i forhold til svangerskapskontroll, så kan du jo gå til fastlegen din. Du må jo ta en del blodprøver, samt at hvis du vil til gynekolog så må du som det sies over til fastlegen først for å få henvisning. Første legekontroll er det vanlig å mellom uke 8 og 12 en gang. Du trenger ikke gå til lege/gynekolog ved hver kontroll, du kan godt bare gå til jordmor(som jeg har forsøkt å få tak som jeg forstår.)
Oktobergutt2010:) Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Gynekologen sjekker deg opp mot sykdommer, som chlamydia og lignende. Samt er det de som tar innvendig ultralyd (sjekker da antall fostre og ca. termin fram til du får en mer eksakt på ordinær ultralyd) Jeg var nødt til å dra til gynekolog, og de prøvene nedentil var obligatorisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå