Gå til innhold

Omega-3 og barns utvikling


Anna ernæringsfysiolog Möllers

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg heter Anna Oppedal Tokheim og er ernæringsfysiolog i Möller’s. Til daglig jobber jeg med ernæringsopplysning, særlig i forhold til omega-3 til barn, spedbarn og gravide.

 

I uke 41, 42 og 43 kommer jeg til å være tilgjengelig for å svare på spørsmål i forbindelse med kosthold og ernæring, spesielt rettet mot dere småbarnsforeldre.

 

Det er allment kjent at det er viktig å få i seg tilstrekkelig med omega-3 under svangerskapet da dette har en positiv påvirkning for utviklingen av fosterets hjerne. Nye studier viser også at omega-3 reduserer risikoen for at babyen skal utvikle for eksempel allergier eller eksem. Når barnet er født får det i seg de viktigste næringsstoffene gjennom morsmelken. Men det mange ikke er klar over er at babyen også kan få bruk for andre nyttige næringsstoffer i tillegg til morsmelken for at hjernen og skjellettet skal utvikle seg optimalt. Dersom du har spørsmål om kosthold under svangerskapet, eller trenger tips om kosttilskudd til barn, ta gjerne kontakt med meg på: http://www.dagbladet.no/2010/09/30/annonse/innstikk/mollerstran/13629328/

 

Vennlig hilsen,

 

Anna

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...