Gå til innhold

Tror hun drikker mye mme, på tide med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvor mye skal de egentlig ha?

Min jente på 5 mnd og en uke drikker omtrent 150 ml per måltid. Men så er hun 10 uker prematur, så hun er nesten 3 mnd korrigert da. Vekt er ca 5,5 kilo og lengde ca 58 cm.

Kanskje på tide å begynne med grøt snart? Eller er det vanlig at de spiser så mye når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt hvor mange måltider hun har i døgnet ? Hs sa til meg at de helst ikke skal ha over 1 L MME i døgnet.

Grøt kan jo stagnere vekta litt hos babyer siden det gjerne erstatter 1 melkemåltid i døgner så de ikke blir kjempe sprengt i magen sin.

Jeg begynte med grøt til min gutt når han var 5 mnd men han var betydlig større. da veide han 8kg og var 65 lang.

Kanskje spørre hs om hva hun synes siden jenta di er 3 mnd korrigert, kanskje ikke magen er helt klar for grøt ennå.

Skrevet

Min drikker 210-240ml fem til seks ganger i dögnet. Han er tre og en halv maaned naa. Helsesöster, lege og produsenten (Hipp) sier at det er helt greit! Paa Hipp-pakkene i Tyskland er det "anbefalt" med 210ml fem ganger i dögnet for babyer mellom 3-4 maaneder (saann hva en gjennomsnittsbaby drikker), dette ville de vel ikke ha satt som gjennomsnitt bak paa pakkene om over en liter per dag er farlig.

Vi har faatt beskjed om aa IKKE begynne med fast föde för etter fire maaneder selv om han drikker mye, fordi ernäringssammensetningen som en saa liten baby skal ha kan bli forstyrret om de spiser f.eks. gröt saa tidlig (melken er jo helt tilpasset det de skal ha fram til fire maaneder). i tillegg kan det väre hardt for nyrene med fast föde for tidlig.

Jeg ville ha ventet til hun var fire maaneder korrigert jeg, saa lenge hun er fornöyd med melka iallefall. Om hun er grinete og ikke blir mett av bare melk kan du jo höre med helsesöster hva hun sier! :)

Synes ikke det höres ut som om hun drikker mye til hvert maaltid iallefall! :)

Skrevet

Jeg startet med grøt da mini var 3 mnd,nettopp pga at mini var oppe i 1,6liter mme i døgnet på det meste!

Det gikk kjempe fint her og hs som anbefalte dette:)

Nå er han 6mnd og spiser 2-3porsjoner grøt hver dag:)

Skrevet

Hmm, jeg synes faktisk hun virker helt stappfull i magen etter måltid. Hun spiser fortsatt hver tredje, fjerde time, så her går det ofte. Nylig begynt å sove hele natten også. Det blir 5-6 måltider i døgnet da. Det blir 900 på det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...