Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 har fått høre at det ikke er sikkert far kan bo på sykehuset etter fødsel? er dette tilfelle eller er det sant? noen som vet? ble litt nervøs nå nemlig..
Oktobergutt2010:) Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Kan hende det varierer fra sykehus til sykehus, men så lenge det er plass på avdelingen får mannen tilbud om å være på sykehuset han også. På sykehuset jeg skal føde har mannen fått tilbud om seng (så lenge det er plass) til 400,- natta med mat.
myboylollypop Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 nei, det er slett ikke sikkert at far kan bo på sykehuset etter fødselen. det kommer ann på hvilke sykehus man hører til, mors helse etter fødsel, kapasitet, osv.noen sykehus tilbyr nok familierom, men slett ikke alle. ..kjipt men sant
cadence Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Der jeg skal føde har de barselrom på pasienthotellet der det er dobbeltseng (eller to senger, ble litt usikker) slik at far kan overnatte. Må riktignok betale 300,- pr natt. De har visst jobbet hardt for at de skal kunne ha dette tilbudet på pasienthotellet (litt ekstra store rom etc).
Puppen og lillemor Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 der jeg skal føde kan ikke far overnatte! Han kan komme på morgenen og være hele dagen.. men om natten må han hjem! (Riksen) Dette er greit for oss da vi har vært forberedet på det hele tiden, og vi bor 10 min unna! Og jeg tror det blir verre for han å reise hjem enn det blir for meg å være alene på sykehuset..
Elviras mamma Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jag har också hört det och är väldigt glad att jag ska föda på Ullevål ABC. Både faren och syskon till barnet är välkomna att övernatta (ingen extra kostnader vad jag vet).
Oktobergutt2010:) Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Utrolig trist at det ikke er slik at far kan overnatte om ønskelig, kan ikke si det frister å være førstegangs å alene sammen med babyen i den tiden jeg ønsker han også skal knytte seg. Jeg har nok knyttet meg mer enn ham siden det er jeg som har ham i magen... Håper virkelig det er plass når jeg skal føde til at far kan være der sammen med oss. :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Det varierer nok fra sykehus til sykehus, så der må du nok ringe å spørre. Noen sykehus (særlig de største) har egne barselhotell. Jeg fødte på et mindre sykehus, og så lenge det var plass så kunne far bo sammen med oss. Ellers må nok far dra hjem, bo på et eksternt hotell eller hos noen kjenninger imens.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 der jeg skal føde har de ikke hotell men de har flere familierom. så får håpe de har et ledig når vi kommer har ikke lyst å være der alene ..
Christine209 Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 samm her jeg skal føde:) håper vi får familierom, viss ikke forsto jeg at d prøver å ordne ett annet alternativ:) Koster 200 eller 250kr natta og da får han mat også
Baby Bliss Skrevet 14. oktober 2010 #11 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har nettopp vært på svangerskapskurs og fått info om KK i Bergen. I verste fall (dersom alt er fullt, utenfor besøkstid, tomannsrom osv) må faktisk far dra TO TIMER etter fødselen!! Jeg syns også det er helt forferdelig at jeg kanskje må se kjæresten min dra hjem akkurat når vi liksom endelig skal ha litt familietid med vår nyfødte sønn!! Og tenk for ham da..?! Måtte dra hjem etter å ha få sett sitt første barn kun i to timer! Kjenner jeg blir litt nervøs av det hele jeg også!! Om ikke DET gir en kickstart på barselstårer, så vet ikke jeg...!!
Lillemy89 Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 dette har jeg lurt litt på også. om far kan overnatte på sykehuset med oss. men glemmer å spør jordmor hver gang jeg er der .. er det noen som har født på A-hus her ? og har noen erfaringer der ifra ?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 Nei , far kan ofte ikke bli igjen etter fødselen.. MEN, etter en fødsel som varer for eks 12 timer, så trenger man som regel hvile. Så to timer etter fødselen, vil du antakelig sove. Da kan samboer/mann/kjæreste reiste hjem å gjøre det samme.. Så sover dere begge ut, og så kommer han tilbake etterpå. Det står gjerne at visittiden er mellom 17-20, men det gjelder på selve rommet. Det finnes oppholdsrom og lignende man kan være på. Så det eneste han går glipp av sånn sett, er å sove på sykehuset. Og så reiser man jo hjem etter kort tid.. Jeg ser jo poenget deres, jeg ble også litt stresset når jeg fant ut at barnefaren ikke kan være der.. Likte det IKKE! Men så var jeg på fødselskurs, og snakket mye med jordmor.. og jeg fikk et litt annet syn på det. Av og til så går det, og andre ganger ikke
Voyeur Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Som Saelle skriver: Etter fødselen trenger dere begge hvile, så om far drar hjem noen timer etter fødselen når du er trillet ut fra fødeavdelingen og inn på barsel, så blir dere sikkert ikke å tenke så mye på det. Jeg har syns det har vært helt greit å få litt fred og ro bare for meg selv etter fødselen, der jeg kan hvile og sove og prøve å få til ammingen. Så har far fått luftet hodet sitt litt, spist og sovet ut før han har kommet tilbake litt utpå dagen så jeg har fått stelt meg og dusjet.
Gullgrisen m/ novemberspire Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 På pasienthotellet på Ullevål er far hvertfall velkommen til å overnatte. Sist kostet det litt over 300,- per natt og han måtte kjøpe måltider i tillegg. Mor får gratis opphold og mat (maten var mye bedre på hotellet enn på barselavdelingen!) Ved sist fødsel var hotellet fullt den første natten så da havnet jeg på tomannsrom på barselavdelingen, mens far måtte reise hjem. Fikk ikke hotellrom før klokken 17 dagen etter. Ved keisersnitt eller komplikasjoner må mor være på barselavdeling og der kan ikke far overnatte. http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=575&I=9811 Dette gjelder Ullevål.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2010 mamma var med meg sist og hun fikk overnatte, vet de har familierom, far får bo gratis rett etter fødsel men skal han være lenger må man betale ..men har bare hørt rykter om at det er nye regler på at far ikke får være der.. kan love dere at det var deilig å ha henne der, for viss hun skulle dratt hjem 2 timer etterpå så hadde ikke jeg klart meg tror eg. for min datter ble født med kolikk og skrek da non-stop de 6 første timene etter hun kom til verden. å da mener jeg faktisk non- stop. det gikk i ett. og slik fortsatte det hver kveld.. så er kjempe glad eg slapp å være alene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå