Stadig optimist Skrevet 14. oktober 2010 #1 Del Skrevet 14. oktober 2010 Dere her inne på forumet trenger litt oppmuntring: Jeg har skrevet innlegg her før, og var "nede i kjelleren" i fjor våres etter å ha mistet for 5. gang. Nå, derimot, er jeg 24 uker på vei - og så langt viser alle ultralyder at det vokser som det skal. Jeg fødte en sønn for snart 8 år siden, og etter det ble jeg gravid nesten én gang i året, føles det som. Det gikk galt hver gang, stoppet opp i uke 12, 7,6, 11 og 10 - sånn ca. Fikk utredning etter to spontanaborter og påvist protein S-mangel. Har fått god hjelp på Fertilitetssenteret på Aleris i Oslo. Hver gang jeg ble gravid etter det, fikk jeg både fragmin (blodfortynnende) og Pregnyl (hormon). Det verste var at livet aldri føltes "normalt", men mye av tiden gikk med til bekymringer og angst. Da vi hadde "gitt opp" planer om flere barn i våres, ble jeg gravid igjen. Har tatt Pregnyl (sluttet med det nå) og Fragmin hele veien. Håper dere andre som sliter med habituell abort ikke gir opp håpet. Det kan hende det går bra den n´te gangen! I tillegg må jeg oppmuntre de som har fylt 41 ... Det har jeg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436679-gladhistorie-til-inspirasjon-og-oppmuntring/
Håpefull77 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Del Skrevet 14. oktober 2010 gratulerer med graviditeten:) og takk for at du deler! Trenger oppmuntring selv om jeg har kommet over den verste perioden, er jo fortsatt veldig bekymret, selv om jeg er roligere nå. Jeg er gravid for 6 gang, har mistet 5 ganger. Er nå 13 uker på vei. Har også fått Pregnyl tom uke 12. Hvor lenge fikk du Pregnyl? Jeg får Abyl - E (blodfortynnende) og skal ta det til hvertfall uke 20. Hos meg/oss har de ikke funnet noe galt. Kos deg videre i graviditeten:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436679-gladhistorie-til-inspirasjon-og-oppmuntring/#findComment-142437110
Stadig optimist Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 19. oktober 2010 Gratulerer til deg også! Bekymring må vi nok leve med, men det er jo lov å være litt optimistisk da, om du er 13 uker på vei nå. Jeg krysser fingrene for deg/dere! Jeg har vært sykmeldt 100 % fra tre måneder til nå, begynner å jobbe 50 % neste uke. Har vært godt med en lang periode med ruging og bare ordning & reda i heimen. Jeg sluttet med Pregnyl da jeg var 14 uker på vei, da sa legen at det ikke var noe poeng lenger da kroppen selv produserte nok av hormonene. Fragmin, som jeg tar, er også blodfortynnende, tror det og Albyl-E er omtrent det samme? Fragmin tar jeg med sprøyter hver dag, det går fint når man venner seg til det. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436679-gladhistorie-til-inspirasjon-og-oppmuntring/#findComment-142455933
Tobarnsmor i desember Skrevet 19. oktober 2010 #4 Del Skrevet 19. oktober 2010 Slenger på ei gladhistorie til. Har skrive her før og, men no har eg 60 dagar att til termin!!!!! Sjukmelde meg rett før helga pga bekkenløysing og lågt blodtrykk. Arbeider på folkehøgskule og greidde å svime av medan eg dirigerte skulekoret. 90 elevar vart lettare betutta. Har sove i dagevis, og kom på hin dagen at det kanskje ikkje er så rart at kroppen min er sliten. Når eg tenker etter, har eg jo gått meir eller mindre gravid sidan juni i fjor. 5 påbegynte svangerskap - gjentakande første trimester 5 gonger.... Eg kjenner eg unner både familien min, barnet mitt og meg sjølv denne perioden med fri før fødsel. Sprøyter med Klexane set eg kvar dag. Skal ta det ut veke 36, og har 28 sprøyter att. Eg kan nesten ikkje tru kor heldig eg er. Stå på jenter!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436679-gladhistorie-til-inspirasjon-og-oppmuntring/#findComment-142456507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå