Inspira Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Noen som har begynt å tenke enda lenger frem?? Jeg er veeeldig i tvil på hva jeg bør velge. Har gått på p-piller i mange år, og ønsker ikke lenger å proppe i meg en masse hormoner. Har prøvd minipille(cerazette) men med de forsvant all sexlyst. Spiral(kobber) har jeg også prøvd, men da ble jeg faktisk gravid! Så det er også uaktuelt. Noen som har erfaringer med hormonspiral eller p-sprøyte? Hvordan har dere reagert på det? Humør, blødninger, sexlyst osv...? Vi har bestemt oss for at det ikke blir flere barn på oss( venter nr 2) Men mannen min er ikke helt med på sterilisering. Så jeg må vel gi han litt mer tid i håp om at han går med på det etterhvert....
Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Har hatt hormonspiralen etter hvert barn, dvs 3 ganger og skal ha den etter 4.mann også regner jeg med ) Veldig fornøyd!! Den har jo også veldig lite hormoner i seg, men de få som er der er effektive. Så forsvinner jo virkningen veldig fort etter den er fjernet også. Har venninner på p-sprøyta som er veldig fornøyde, men for meg høres det litt "slitsomt" ut... Spiralen kan du jo ta ut når som helst, eller la den stå i 5 år
Puppen og lillemor Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 vi kommer til å bruke "naturlig" prevensjon og kondom.. og dette funker veldig godt for oss (vi brukte kondom før jeg ble gravid også). Men er klar over at de aller færreste ønsker å bruke kondom. Jeg har gått på p-piller før, men mistet veldig mye av sexlysten. Og jeg sluttet dermed med pillen og vi begynte med kondom igjen. Nå vet vi at vi ønsker barn nr 2 mest sannsyn lig ganske kjapt etter nr. 1, og ønsker derfor ikke å "forstyrre" kroppen med hormoner.
Hera_75 Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har vært utrolig fornøyd med hormonspiral. Anbefales på det sterkeste å prøve. Hadde ikke mensen på 3 år! Kunne bare glemme hele problemstillingen.. Har også brukt p-piller (masse bivirkninger), minipiller (fikk masse småblødninger), kobberspiral (blødde nesten ihjel), persona (ble gravid) + kondom (fikk sopp)
Frk Marge Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis du ikke vil proppe i deg masse hormoner kan du jo ikke bruke P-sprøyte eller hormonspiral heller Jeg har prøvd disse og fikk en masse problemer med manglende libido, vektøkning og tørre slimhinner. Det var ikke noe bedre å gå på P-sprøyte eller hormonspiral sammenlignet med P-piller (hadde mye mindre bivirkninger med det). Kobberspiral funket bra for meg frem til jeg tok den ut fordi jeg ville bli gravid igjen nå. Har du vurdert ladycomp/babycomp? Jeg har brukt denne nå for å ha bedre kontroll på når jeg lettest kunne bli gravid og tenker å fortsette med den etter fødsel. Jeg kjenner flere som bruker disse som prevensjon også med stor suksess
Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg mistet også mensen... Luxus ) Vil bare si at hormonspiralen ikke er "proppfull" av hormoner.. P-piller består hovedsaklig av 2 hormoner (skriver ikke navn da jeg ikke er 100% sikker på hvilke to.. hehe). Hormonspiralen har kun det ene av de to hormonene, og mengden tilsvarer noe slikt som 4 p-piller i mnd, så det er jo ikke ille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå