Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Noen som kan anbefale en fysioterapeut i oslo området som er flink til dette? Etter flere barn har ting ikke gått seg helt til igjen nedentil og legen har henvist meg til fysio, men kunne ikke komme med noen anbefaling. Og dere som har erfaring med dette, hjalp treningen mtp sexlivet?
Mia29 Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Kjenner ikke til noen som driver spesifikt med dette. Men det er det sikkert noen som gjør i en såpasss stor by. Du ikke allerede har den vil jeg tipse om at du kan få gratis video med instruksjon til egentrening på www.corewellness.no Tror forøvrig hun fysioterapeuten som har laget den holder til i Oslo, men er usikker på om hun har egen praksis.
Inspira Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har dessverre ingen fysio å anbefale, men jeg vil anbefale trening med fyrsioterapeut på det varmeste! Jeg er nå gravid med barn nr 2, og var plaget med bekkenløsning. Begynte med trening hos fysio for å styrke kjernemuskulaturen og bekkenbunnen. Har trent i slynge siden jeg er gravid. Men fått hjelp til mange bra bekkenbunnsøvelser. og det funker!!! Det er ikke oppskrytt at man må trenes opp igjen for å bli stram igjen! Det meste går på de kjente knipeøvelsene, men også stillinger som gjør at man må bruke andre teknikker. Sammen med fysio gjør man også øvelser som presser deg til å bruke riktige muskler, og fysio kan se/kjenne om du gjør det riktig. Anbefaler deg å ringe rundt å finne en fysio som har litt peiling på bekkenløsning. Lykke til!
hurra1234 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 www.bekkenbunnen.no Her må du kjøpe dvd, men den er mye mer anvennelig enn den på corewellness. Veldig straight on på kniping. Jeg brukte denne hver dag i mange md etter min fødsel, så selv om denne koster noen lapper var den verdt det fordi den varer akkurat lenge nok, og er intensivt nok til at jeg gadd følge den. Men finn deg en fysioterapeut i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg kan anbefale deg om å ta kontakt med Kjersti Hatlebrekke. Hun er fysioterapeut med spesialitet innen bekkenbunnen. Hun jobber i Bergen, men hvis du snakker med henne, så kan hun garantert hjelpe deg med å komme i kontakt med noen i Oslo! Hun kjenner garantert til de som er flinke på dette i hele landet! Du kan lese om henne på www.bekkenbunnen.no Rosenkrantz Fysioterapi og Manuell Terapi Rosenkrantzgt. 3, 5003 Bergen 55 55 34 80 mobil: 959 94 297 mailto:[email protected] Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå