Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. oktober 2010 #1 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Var til jordmor til uke 16 kontroll igår. Var da 15+2! Blodtrykket var normalt og fikk høre fin sterk hjertelyd! Så skulle hun ta SF mål og måtte sjekke to ganger... Hun målte nemlig 18 cm begge ganger! Er dermed langt utenfor det grønne området på skjemaet! Hun sa det er mulig det er fordi det er andre svangerskap, eller kanskje er jeg lenger på vei enn 15+2 (noe som er mulig siden jeg ikke vet eksakt mensdato, men det er lite sannsynlig at jeg er mer enn 1 uke lenger på vei og i hvertfall ikke 6 uker som er det som tilsvarer 18cm!!). Hun sa også at det kan være tvillinger, men at det ikke var mulig å sjekke med dopleren fordi man kunne fint høre samme hjertelyd flere plasser på magen og dermed tro det var både 2 og 3 der inne! Alle rundt meg har kommentert hvor stor mage jeg har alt og de fleste gjetter at jeg er mellom 5 og 6 mnd på vei og får hakeslep når jeg sier at terminen er i tidlig april til neste år! Er det noen som har opplevd lignende??? Er det i det heletatt mulig at dette kan være tvillinger??? Har UL 26. oktober, noe som nå virker veldig lenge til!!! Vet ikke om jeg skal bare smøre meg med tålmodighet eller prøve å få tatt en tidligere UL privat... Hva syns dere?? Fint om noe som har hatt tvillinger kunne fortelle hva sine SF mål var på samme tidspunkt i svangerskapet! Ble fryktelig nysgjerrig nå og finner ikke noe info noe sted om dette!! Takker for alle svar!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
har4barn Skrevet 14. oktober 2010 #2 Del Skrevet 14. oktober 2010 Forrige sv.skap og dette har jeg også ligget langt utenfor det grønne feltet på sf-mål. I uke 12 tilsvarte jeg ca 16 uker, og nå tilsvarer jeg ca 23-24 uker (jeg er litt over 18 uker). Tror fortsatt ikke at det er flere enn en der inne, det er bare magen som kommer fortere (venter nr 5). Skal på ul i morgen og gruer meg forferdelig. Håper bare jeg ser en levende og frisk baby der inne:) Men, mange har jo blitt overrasket før når de kom til ul og sett to babyer der inne:). Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #3 Del Skrevet 14. oktober 2010 På min første kontroll hos jordmor i uke 16 så låg jeg en cm over det jeg skulle, men ved neste kontroll i uke 24 låg jeg en cm under. Det kan jo være alt fra mye vann i kroppen, feil termin og at det er nr 2. Når skal du på ul da? Kan du ikke få henne til å sende en henvisning til ul tidligere pga usikkert termin da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ved forrige svangerskap fulgte jeg den røde linjen på kurven helt på prikken... Så det er hvertfall ikke mulig å si at det er slik jeg "er" i mine svangerskap. Har UL 26. oktober, så bare 12 dager til egentlig, men blir lenge å vente nå som det ble så masse spørsmål hengende over meg! Hun mente i utgangspunktet ved første kontroll at jeg skulle ha blitt henvist til tidligere UL grunnet usikker mensdato, men når hun ringte til sykehuset fikk hun beskjed at siden det var høyst 1 uke usikkert var det ikke nødvendig med tidlig UL. Så det må vel så fall bli privat om vi ønsker å vite noe før 26.! Og nå hadde det uansett ikke blitt før en gang neste uke og da er det jo bare en liten uke igjen å vente! Har ikke noe tydelig følelse selv om det kan være tvillinger eller bare en. Har merket at dette svangerskapet har vært så mye tyngre enn forrige, og som sagt har magen kommet tidligere og er større enn sist, men får jo høre heletoden at slik er det med nr.2!! Var dermed rolig på at dette var nok normalt helt til igår!!! Har søkt litt på nettet og funnet mye som forteller om høy SF mål. Men tvillinger er bare et alternativ. Mye fostervann eller stort foster kan også være årsaken visst nok, eller at jeg er lenger på vei enn antatt! Men er rimelig sikker på at jeg ikke kan være mer enn en uke lenger på vei... Var nemlig på ferie tom. 22. Juni og hadde mens etter hjemkomst og før 1. juli da jeg dro på kurs og hadde mens allerede før jeg dro! Mao. var det en av dagene mellom 23. og 30. juni! Så det må være en av de tre andre muligheter, må det ikke??? Er vel bare UL som viser hva det skyldes hvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ved forrige svangerskap fulgte jeg den røde linjen på kurven helt på prikken... Så det er hvertfall ikke mulig å si at det er slik jeg "er" i mine svangerskap. Har UL 26. oktober, så bare 12 dager til egentlig, men blir lenge å vente nå som det ble så masse spørsmål hengende over meg! Hun mente i utgangspunktet ved første kontroll at jeg skulle ha blitt henvist til tidligere UL grunnet usikker mensdato, men når hun ringte til sykehuset fikk hun beskjed at siden det var høyst 1 uke usikkert var det ikke nødvendig med tidlig UL. Så det må vel så fall bli privat om vi ønsker å vite noe før 26.! Og nå hadde det uansett ikke blitt før en gang neste uke og da er det jo bare en liten uke igjen å vente! Har ikke noe tydelig følelse selv om det kan være tvillinger eller bare en. Har merket at dette svangerskapet har vært så mye tyngre enn forrige, og som sagt har magen kommet tidligere og er større enn sist, men får jo høre heletoden at slik er det med nr.2!! Var dermed rolig på at dette var nok normalt helt til igår!!! Har søkt litt på nettet og funnet mye som forteller om høy SF mål. Men tvillinger er bare et alternativ. Mye fostervann eller stort foster kan også være årsaken visst nok, eller at jeg er lenger på vei enn antatt! Men er rimelig sikker på at jeg ikke kan være mer enn en uke lenger på vei... Var nemlig på ferie tom. 22. Juni og hadde mens etter hjemkomst og før 1. juli da jeg dro på kurs og hadde mens allerede før jeg dro! Mao. var det en av dagene mellom 23. og 30. juni! Så det må være en av de tre andre muligheter, må det ikke??? Er vel bare UL som viser hva det skyldes hvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ved forrige svangerskap fulgte jeg den røde linjen på kurven helt på prikken... Så det er hvertfall ikke mulig å si at det er slik jeg "er" i mine svangerskap. Har UL 26. oktober, så bare 12 dager til egentlig, men blir lenge å vente nå som det ble så masse spørsmål hengende over meg! Hun mente i utgangspunktet ved første kontroll at jeg skulle ha blitt henvist til tidligere UL grunnet usikker mensdato, men når hun ringte til sykehuset fikk hun beskjed at siden det var høyst 1 uke usikkert var det ikke nødvendig med tidlig UL. Så det må vel så fall bli privat om vi ønsker å vite noe før 26.! Og nå hadde det uansett ikke blitt før en gang neste uke og da er det jo bare en liten uke igjen å vente! Har ikke noe tydelig følelse selv om det kan være tvillinger eller bare en. Har merket at dette svangerskapet har vært så mye tyngre enn forrige, og som sagt har magen kommet tidligere og er større enn sist, men får jo høre heletoden at slik er det med nr.2!! Var dermed rolig på at dette var nok normalt helt til igår!!! Har søkt litt på nettet og funnet mye som forteller om høy SF mål. Men tvillinger er bare et alternativ. Mye fostervann eller stort foster kan også være årsaken visst nok, eller at jeg er lenger på vei enn antatt! Men er rimelig sikker på at jeg ikke kan være mer enn en uke lenger på vei... Var nemlig på ferie tom. 22. Juni og hadde mens etter hjemkomst og før 1. juli da jeg dro på kurs og hadde mens allerede før jeg dro! Mao. var det en av dagene mellom 23. og 30. juni! Så det må være en av de tre andre muligheter, må det ikke??? Er vel bare UL som viser hva det skyldes hvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ved forrige svangerskap fulgte jeg den røde linjen på kurven helt på prikken... Så det er hvertfall ikke mulig å si at det er slik jeg "er" i mine svangerskap. Har UL 26. oktober, så bare 12 dager til egentlig, men blir lenge å vente nå som det ble så masse spørsmål hengende over meg! Hun mente i utgangspunktet ved første kontroll at jeg skulle ha blitt henvist til tidligere UL grunnet usikker mensdato, men når hun ringte til sykehuset fikk hun beskjed at siden det var høyst 1 uke usikkert var det ikke nødvendig med tidlig UL. Så det må vel så fall bli privat om vi ønsker å vite noe før 26.! Og nå hadde det uansett ikke blitt før en gang neste uke og da er det jo bare en liten uke igjen å vente! Har ikke noe tydelig følelse selv om det kan være tvillinger eller bare en. Har merket at dette svangerskapet har vært så mye tyngre enn forrige, og som sagt har magen kommet tidligere og er større enn sist, men får jo høre heletoden at slik er det med nr.2!! Var dermed rolig på at dette var nok normalt helt til igår!!! Har søkt litt på nettet og funnet mye som forteller om høy SF mål. Men tvillinger er bare et alternativ. Mye fostervann eller stort foster kan også være årsaken visst nok, eller at jeg er lenger på vei enn antatt! Men er rimelig sikker på at jeg ikke kan være mer enn en uke lenger på vei... Var nemlig på ferie tom. 22. Juni og hadde mens etter hjemkomst og før 1. juli da jeg dro på kurs og hadde mens allerede før jeg dro! Mao. var det en av dagene mellom 23. og 30. juni! Så det må være en av de tre andre muligheter, må det ikke??? Er vel bare UL som viser hva det skyldes hvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tira Skrevet 14. oktober 2010 #8 Del Skrevet 14. oktober 2010 Mitt symfysemål var på 21 cm i uke 17 da jeg var hos jm. Det tilsvarer ca uke 23 og er 6 cm mer enn gjennomsnittet eller hva den røde linjen i det grønne feltet er. Hun var sikker på at terminen min skulle bli flyttet på ul i dag, men det ble den ikke:) (nå hører det med til historien at jeg er 154 cm høy og at det bidrar til at magen ser stor ut fortere, men symfysemålet var nå engang veldig høyt...var ikke tvillinger der inne, men en veldig fin og fektende liten gutt:D) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142437661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 15. oktober 2010 Er helt middels i høyde - verken høy eller lav. Heller ikke superslank eller overvektig med mye magefett. Jordmor sa selv hun syns jeg hadde en god mage for a være bare 15+2 men at vi ikke kunne si for sikkert hvorfor før UL. Tenkte bare kanskje det var noen her inne som har opplevd det samme og er lik meg i kroppsform... Og da også fortelle hva som var årsaken bak den store magen! Mannen min og meg har fallt til ro med at vi venter til ordinær UL og ellers føler jeg på det at jeg ikke blir overrasket om de forteller at det er tvillinger eller bare en, siden jeg ikke har noe spesiell følelse på at det er enten eller, men er forberedt på begge nyheter!!! Blir spennende par uker å vente!!! Hvis det likevel er noen flere som har hatt en lignende opplevelse og har lyst å dele, blir jeg glad for det!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142436271-var-til-jordmor-ig%C3%A5r-og-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sf-m%C3%A5l/#findComment-142439419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå