HermineL Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 hei jeg var hos legen i går og fikk vite jeg har kraftig halsbetennelse og fikk da noen krafitige antibeotika tabletter som går over i morsmelken.det står i bruksanvisningen at det antagligvis ikke har noe effekt på barnet. hadde dere tatt sjansen på å amme da mens dere gikk på kuren?
Lille meg -<3 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Legen visste vel at du ammet??? Jeg har i periodevis gått på antibiotika mens jeg ammer. Det finnes noen antibiotika som egner seg bedre til amming enn andre. Lykke til
HermineL Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 ja legen vet at han lille får morsmelk,men blir litt sånn småbeskymret når det står at det antagligvis ikke har noen effekt på barnet.det vil jo si at det ikke er 100 % sikkert for den lille da
HermineL Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2010 ja legen vet at han lille får morsmelk,men blir litt sånn småbeskymret når det står at det antagligvis ikke har noen effekt på barnet.det vil jo si at det ikke er 100 % sikkert for den lille da
Lille meg -<3 Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Du ma jo kjenne på hva du føler selv da, det er jo viktig. Men hvis legen mener at dett er trygt og han vet du ammer, så er jo risikoen liten. DU er nok trygg da...men lille har ikke merket noe forskjell på melken og en frisk mamme er jo også bra og ha..
Tulle06ogPrins10 Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 gikk selv på det når min lille var 10 dager, han fikk litt vondt i magen. Jeg vil anbefale deg å ta probiotika meg gjær sann at du ikke får sopp på brystene.
HermineL Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2010 jeg har bestemt meg for at han ikke får morsmelk så lenge jeg går på antibeotikaen,for han har nok mageknip fra før av...så er ikke noe jeg vil satse på,for man vet jo aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå