mamma-9 oktober-2010 Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Fødte på lørdag 9.oktober og ammer for fullt og har masse melk. Idag har jeg fått sinnsykt vondt under begge armene i lymfene og er hoven. Er det vanlig? Har hatt skikkelig melkesprengte bryst et par dager nå men det begynner så smått å roe seg nå.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Hmm... Jeg tror jeg ville spurt på helsestasjonen jeg! :-)
Magia Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg følte det også slik i starten, men det var nok tette melkeganger, som igjen utvikla seg til brystbetennelse flere ganger på meg :/ Anbefaler deg å få tømt brystet, enten med pumpe eller ved amming (gutten min fikk aldri tømt på meg fordi jeg hadde så mye melk) for å løsne hvis det er tette melkeganger. Lykke til, og gratulerer med den lille!
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Melkekjertler ligger over brystene også, ikke bare i. Mulig det er de du kjenner på? Om du har melkespreng er en varm dusj med massering godt også. Å pumpe seg er kanskje ikke så lurt. Med tanke på at brystene jo lager den melken de "tror" babyen spiser. Pumping vil jo da "lure" brystene til å fortsette å produsere like mye eller mer.
WPW Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg får også store klumper under armene etter fødsel. Jeg har alltid hatt en føflekklignende prikk under hver arm, og tror du ikke det kom melk ut av de da jeg masserte etter forrige fødsel...................... jeg har altså to ekstra sett pupper, hehe:) derfor masserte jeg ikke denne gangen, og melkeproduksjonen der stoppet. det kjipe sist var jo at det rant under armene hver gang jeg ammet i den første mnd:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå