Gå til innhold

Uansett valg: Sett deg inn i vaksinekontroversen!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å lese obskure bøker istedet for å forholde seg til forskning, helsemyndigheter, legevitenskapen, er neppe veien å gå hvis man vil "sette seg inn i vaksinekontroversen". Men for mennesker med alvorlige virkelighetsforstyrrelser, og/eller tro på at vann, sukkerpiller, astrologi og healing er bedre enn legevitenskap kan det kanskje være veien å gå hvis man ønsker å styrke sine livsløgner.

Obskurt?

Et eksempel på villedende informasjon fra fhi:

"Brosjyren som Nasjonalt folkehelseinstitutt har utarbeidet, inneholder en rekke faktafeil og til dels villedende informasjon om HPV-viruset og vaksinen. Blant annet er overskriften, «Vaksine for forebygging av livmorhalskreft», direkte feil og villedende.

Studier har vist at vaksinen har en forebyggende effekt på fire ulike HPV-virus, der to i sjeldne tilfeller kan være kreftfremkallende, mens de to andre kan gi kjønnsvorter. Hva slags effekt vaksinen har på livmorhalskreft vet man imidlertid ingenting om, ettersom virkningen av vaksinen ikke vil vise seg før om mange år: Nær full effekt oppnås først om 52 år.

Potensielt alvorlige bivirkninger og uønskede hendelser blir også sterkt underrapportert."

Dette gjelder i store trekk også for den mangelfulle og villedende brosjyren vi foreldre får på helsestasjonen ang. barnevaksinene.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å søke informasjon også fra nei-siden. Vi lokkes og skremmes, ikke informeres til å velge vaksinering. Bivirkninger og side-effekter tones kraftig ned - om de blir nevnt i det hele tatt.

Samtidig: sjekk hvordan det er for ofre å få godkjent sine vaksineskader

Det er motsatt bevisførsel i vaksineskadesaker, ditt fehode. Det vil si at hevder du å ha fått vaksineskade må helsemyndighetene MOTBEVISE at du har fått skadene fra vaksiner. Dette sier LITT om hvor håpløs tynn sak de fleste "vaksineskadde" har, og da hjelper det lite å gråte over hvor slemt disse har det, når sykdomstilstandene deres skyldes andre ting enn vaksiner. Eller er det en kjempekonspirasjon som også domstolene er med på, er det det du tror? Skjønner du hvor kraftig du egentlig er ute og sykler her?

Boka er obskur, og passer best for mennesker med personlighetsfortyrrelser og hang til paranoia, alternativ medisin, konspirasjonsteorier og sprøyteskrekk, som resten av våset fra "vaksineskeptikerne".

Vi lytter mer til mamma-x-3 en slike mobbere som deg, anonym. Hu viser i hvertfall at det er mye som ikke tåler dagens lys når det gjelder vaksineindustrien.

Litt truet i troen, kanskje, anonym? Legg av mobbingen.

"Mobbing"?

Nivået på debatten til de to eller tre "vaksineskeptikerne" her på forumet er på sandkassenivå, de lyver, kommer med horrible udokumenterte påstander, og utviser mildt sagt lite reflekterte og gjennomtenkte synspunkt; det er i høyeste grad på sin plass å kalle en spade en spade og forklare hvor langt ute i lala land de egentlig er.

Annonse

Hvis man er i tvil anbefaler jeg alle å holde seg borte fra forumer som dette og snakke med fastlegen sin i stedet. Her er det for sterke motpoler til at du får noe som helst fornuftig bilde av hvordan situasjonen faktisk er ;)

Annonse

Det hadde vært litt sjukt om jeg hadde prøvd å amme.

Svineinfluensavaksinen tok jeg, selv om jeg ikke var redd for å bli syk (jeg har ikke hatt influensa på mange år, selv uten vaksine), men for ikke å smitte noen rundt meg. Hvorfor spør du?

Tydeligvis følger jeg ikke med hvem som anbefaler hva overalt i verden. I Norge anbefaler Helsedirektoratet amming i ett år (og "gjerne lenger dersom mor og barn ønsker det"), og det forholder vi oss til siden vi bor her i Norge.

Ja, og hadde du bodd i Japan i 1980 ville barna dine ikke fått vaksine før de var 2 år, hvordan skulle det ha gått? Eller bodd i Sverige når den tid man ikke vaksinerte mot kikhoste.

Hva med Danmark som ikke gir tran til babyer pga for høye verdier av A vitamin, mens vi her i Norge går fra barsel med stensilreklame fra Møllers, som forteller hvor viktig det er med tran fra 6 uker. At du velger å lene deg til norske helsemyndigheter, som igjen lener seg til USA. Du får bare håpe det er rikitg for din del. Det er så typisk norsk å tro at alt som er riktig foregår innenfor disse landegrenser. Så får du bare håpe at norge ligger hakket foran resten av verden, det blir nemlig ditt eneste halmstrå.

Arrogante nisser på bjerget som tror vi skal ut og oppdra resten av verden

Japan utsatte ALLE vaksiner i 1980? Kan du vise meg hvor jeg kan lese mer om det?

Sverige opplevde vel at 60% av barna fikk kikhoste før de var 10 år gamle i perioden du viser til - er det ikke en sykdom det er greit å unngå.

Tranen man gir i Norge er A-vitamin-redusert.

Jeg liker å tro at norske anbefalinger er best egnet for norske forhold, da de er mer spesialisert enn generelle, globale anbefalinger.

For å komme tilbake til WHOs ammeanbefaling kan det vel tenkes at den er gitt med tanken i bakhodet at en stor del av verdens befolkning er fattig og ikke har tilgang til god, variert mat og rent drikkevann, noe som ikke er et problem "nissene her på bjerget", som du omtaler dem, sliter med.

At Norge bare jatter etter USA er heller en sannhet med modifikasjoner, da man ser avvik mellom vaksineanbefalinger. Vannkoppervaksinen er ett eksempel.

Men for all del, hvor viktig er nå fakta? Det er viktigst å anklage andre for å være "nisser på bjerget".

Anonym spør om det samme i flere tråder, men leser tydeligvis ikke svarene hun/han får. Jeg gjentar:

Når det gjelder vaksinering i Japan så les denne:

http://tinyurl.com/3x58fnj

"Development of Vaccination Policy in Japan: Current Issues and Policy Direction"

Etter at meslingvaksinering ble frivillig i Japan på slutten av 70-tallet har det vært en og annen epidemi. I 1991 resulterte dette i nesten 70-tusen smittende og 39 dødsfall, hvorav 23 av de døde var under 5år.

---

Med andre ord; Japan's reduksjon i vaksinedekning har resultert i epidemier og dødsfall. Kanskje ikke et eksempel til etterfølgelse?

Ser ikke helt relevansen med det spørsmålet.

Poenget er at Japan har innsett at å utsette vaksinering, slik du syntes er er bra ting, ikke har kastet av seg i positiv retning. Det har medført at titusener av barn har blitt syke og titalls dødsfall.

Noe mer du lurte på?

Det finnes alltid minst to sider av en sak. Når det gjelder Japan, finnes det en annen side til hvorfor de startet vaksinering...

Du vet kunnskap avler kunnskap, og når du tror du har den hele og fulle sannhet, dukker det opp noe nytt....på evig jakt.

Si meg MortenO og EJ, samme person eller kullkamerater, quiz kamerater?

Smask uansett

Kjenner hverken EJ, Ostepop eller andre her inne, spesielt ikke de som gjemmer seg bak Anonym. Er det en eller ti troll vi har med å gjøre? Sånn sett skal mamma-x-3 ha kudos, da vet vi i alle fall hvem man debatterer med.

Det fulle og hele sannhet har i alle fall ikke vi påstått at vi besitter, det er en påstand du selv får stå inne for. Det viser nok engang hvordan du ignorer helt hvordan forskning faktisk fungerer. Der sluttes det aldri å lete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...