Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 trenger kanskje ikke være det? Tenker svindel og slikt med en gang.. =S Jente som skal selge bil, redd de skal lure meg. Hehe )
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Er nok svindel ja. Opplevd det samme selv. Ikke svar.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Men hvordan kan de svindle med dette egentlig? Jeg har faktisk lån på bilen, så en kjøper må være med til banken og betale rett til banken jeg har lån i. For kjøpers del. For heftelser følger jo bilen. Tror ikke jeg vil svare på denne, andre henvendelsen jeg får på engelsk, fra zett.no
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Svindlermåten har vært at de har skrevet ut en sjekk eller lignende på et beløp som er for høyt i forhold til hva du skal ha for bilen. Deretter må jo du overføre penger tilbake. Det har av en eller annen grunn tatt tid å finne ut av dette, slik at man har betalt de tilbake penger før man finner ut at sjekken er falsk. I ditt tilfelle ville jeg ikke fryktet dette. Det er i tilfelle banken din sitt problem om de hadde oppdaget dette for sent, og du overfører såklart ingen penger tilbake
Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Det trenger ikke være svindel. Det er jo mange som jobber i Norge uten å kunne norsk og er man nyinflyttet trenger man gjerne bil. Det er jo skrekkkelig dyrt og komplisert å importere egen bil hit. Men ikke selg uten at vedkommende kommer og ser på bilen osv. Svindlerne sitter gjerne i utlandet og holder på.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Det trenger ikke å være svindel nei. Jeg har mange ærlige venner fra England, og det finnes sikkert flere av dem Så lenge du tar dine forhåndsregler: Møt evnt. kjøper ansikt til ansikt, penger på konto før du overleverer bilen osv. Trenger ikke å være vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå