Gå til innhold

Sover deres barn på 18 mnd fremdeles på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt når og hvor lenge?

Er vel litt tidlig å slutte allerede?

Snuppa har begynt å styre sånn når jeg har lagt ho. Ho sitter oppe i senga og prater og tøyser, selv om ho egentlig er stup trøtt.

Ho sover ikke i vogna, så vanskelig å planlegge dagen i fht soving for tida.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 1/2 år her og sover en dupp om dagen. Sover et par timer, noen ganger mindre, noen ganger mer. Hender også ofte her at Junior prater og styrer litt i senga, men så lenge det er det eneste, så lar jeg ham bare være i fred så sovner han etter kort tid.

Skrevet

De fleste barn sover på dagen til de er 2½- 3. Noen slutter selvsagt tidligere. Jeg synes kanskje 18 mnd er litt tidlig, men vil hun ikke sove er det vanskelig å gjøre noe med. Hvis du ser hun er tydelig trøtt kanmen ikke sovner er hun kanskje overtrøtt?

Gutten vår er 22 mnd og sover på dagen. I helgene sover han kanskje en time, på hverdagene når han har vært i barnepark sover han gjerne to. Han kan gjerne ligge og prate litt for seg selv før han sovner, det gjør han om kvelden også. Men han er ikke lei seg og sovner av seg selv, så det synes jeg er greit. Jeg sovner jo heller ikke straks jeg legger meg i senga.

Skrevet

Jenta mi er ca. 19 mndr gammel. Og vi våkner i 9 tiden og leker litt helt til hun skal kvile klokken 13.00 :) Og da sover hun mellom 1-2 timer. Ganske greit for da får jeg gjort unna litt praktiske ting :):)

Skrevet

Gutten vår på 22 mnd sover ca. 1,5 time.

Skrevet

Gutten min på 23 mnd sover enda ja! Til og med flere tima :) Dm e jo ikke så stor og trenge ofte en lur midt på dagen for å kunne fungere på ettermiddagen ;)

Lykke til!

Skrevet

Trollet er 20 mndr og sover 1-3 timer midt på dagen. Han sover mye lenger nå som han har begynt i barnehagen, det er tydelig at han blir sliten av å være så mye utendørs.

Foreløpig er det ikke noe problem å legge han om kvelden. Litt avhengig av formen og humøret legges han mellom 18.15 og 19.99 og sover til 06.30-07.00 neste morgen.

Skrevet

Snuppa er 22 mnd, og sover fortsatt på dagen. Nå sover hun mellom 30 minutter og 2 timer. Tror nok det er en god stund til vi kan kutte ut luren hennes.

Skrevet

Ja. gutten på 18 måneder sover 1,5-2 timer på dagtid. Han trenger en del søvn. Er grei å legge sånn rundt kl. 19.15. Sover til ca 6.30.

Storesøsteren sov på dagtid fram til hun var tre år.

Skrevet

Jenta mi på 18 måneder sover en dupp på 1-2,5 time hver dag.

Skrevet

Guttebassen min er 18 mnd og sover ca. 1-2,5 timer ute i vogna si.(Han elsker å sove ute). Når han er i barnehagen får han maks sove 2,5 timer. Han legger seg ca kl. 19 og sover til kl. 05-07( han får aldri stå opp før kl. 06).

I vår tilfelle er det ikke aktuelt å slutte med "dags-duppen" hans pga da blir han så overtrøtt og blir et "monster" å legge. Hvis han blir overtrøtt kan han skrike og tulle i ca. 2 timer. Jeg synes barn bør få sove litt på dagen, helt til de er nesten 3 år.

Hvordan er deres leggerutiner? Vi spiser kveldsmat i badekaret(han er litt propel og synes det er kjempe kos når han får den "servicen" på badet) og leser eventyr for han hver kveld. Han må ha smokken og "kosen" (blå-gulpe-klut) når han ligger i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...