helene0: jan09+jun11 Skrevet 14. oktober 2010 #1 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg trodde jeg hadde lagt sist svangerskap og vanskelige/dramatiske fødsel bak meg, men ble veldig overrasket over meg selv på 1. kontroll i dag. Da vi skulle snakke om forrige svangerskap og fødsel fikk jeg en reaksjon jeg virkelig ikke ventet meg. Begynte å gråte og kjente på en voksende klump i magen. Kjenner at jeg ikke er helt meg selv enda. Legen foreslo at jeg skulle gå til en av jordmødrene i kommunen som har spesiell kompetanse på fødselsangst.. Sitter nå med en følelse av at dette kan komme til å bli et vanskeligere svangerskap enn jeg hadde forestilt meg. Har bestemt meg for å føde et annet sted enn sist og håper det kan skape litt avstand til erfaringene fra sist. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142435495-f%C3%B8rste-kontroll-i-g%C3%A5r-overrasket-over-egen-reaksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er kanskje en mager trøst, men jeg gråt også som en foss på de første svangerskapskontrollene nå med andremann... Det var rett og slett en hel del erfaringer jeg var nødt til å fortelle om (ting jeg ikke klarte å si tidligere) og tårer som måtte ut. Jeg har fått hjelp, og blitt tatt alvorlig hele veien, og nå (uke 24) har jeg det MYE bedre psykisk enn jeg hadde i begynnelsen. Jeg tror også det kan være verre helt i starten av graviditeten, det er jo så store hormonforandringer som skjer i kroppen da, men det blir bare spekulasjon fra min side... Slik føles det for meg, i alle fall. Det høres ut som en kjempegod idé å gå til jordmor med spesialkompetanse på fødselsangst - ta imot alle tilbud du får om å bearbeide det som skjedde sist! Min erfaring er i alle fall at dette ikke er noe som kan skyves bort og ignoreres, det eneste som virker, er å forsøke å konfrontere og sette ord på problemene - og det hjelper VELDIG å ha flinke jordmødre/leger å snakke med. *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142435495-f%C3%B8rste-kontroll-i-g%C3%A5r-overrasket-over-egen-reaksjon/#findComment-142436054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå