LiseHåpefull Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Det er 4 dager siden jeg skulle hatt besøk av TR, men ingenting skjer og testene er negative. Jeg har regelmessig syklus på 35dg. Kan jeg likevel vere gravid? Andre som venter på TR? Når bør man gå til legen om TR fortsatt ikke kommer? Merker jeg blir litt sprø av dette, kunne tenke meg at TR bare kunne komme og bli ferdig med det slik at vi kan fortsette å prøve, dette var pp 2 så trenger ikke å bli stressa helt enda, men blir litt stressa av ingen TR..Også blir jeg redd for at TR ikke kommer fordi jeg stresser med det også blir ting og tang litt tullball. Hadde ikke trodd at det å prøve å få barn/bli gravid skulle føre med seg så mye usikkerhet og bekymringer:) Har ingen barn fra før så vet ikke helt hva dette her går i eller om vi er i stand til å få barn i det hele tatt. Beklager at jeg høres litt negativ ut, men er litt bekymret. Men godt å få det ut! Takk til deg som orker å lese eller er i samme båt:)
Ellimelli Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Jeg vet VELDIG godt hvordan du har det nå. Jeg er nå 17 dager forsinket med tr, og jeg testet negativt da jeg var fjorten dager over. Siden jeg har vært én uke forsinket et par ganger tidligere prøver jeg å ha mer tålmodighet denne gangen, så jeg forsøker å ikke tenke altfor mye på det. Men, som du ser, er jeg nå her inne, så du kan jo tenke deg hvor lett det er å tenke på andre ting.... Har funnet diverse internasjonale nettsteder med hundrevis av kvinner i lignende situasjon, og det ser ut til at det kan gå begge veier. Mange får plutselig vite at de er mange uker på vei, mens andre får besøk av tr etter opptil 4 uker forsinkelse... Så det nytter ikke å innbille seg noenting, gitt. Jeg ringte til fastlegen min, og de ber deg ikke komme inn til blodprøver før det har gått 10 uker siden start på din siste menstruasjon, dvs at man må være 5-6 uker forsinket. Jeg trøster meg med at kvinnene før i tiden antagelig jobbet som hester til de plutselig oppdaget at magen hadde vokst, og at vi nok er altfor tidlig opptatt av om vi er gravide eller ikke nå for tiden.Vi må rett og slett slappe litt av. Jeg er 37 år gammel og har vært prøver i halvannet år, så tro meg, jeg vet det er vanskelig! Jeg håper vi begge får positive tester snart! Lykke til!
Tippelina Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Jeg er også i samme situasjon. Har ikke en stabil syklus, siden jeg slutta på p-pillen i juni har jeg hatt mensen den 12. juli, 12.august og 8.september. Tror derfor at IKM var den 12.oktober. Men ingen tegn til mens enda. Har fått 3 negative tester. Prøver å innstille meg på at jeg ikke er gravid. At jeg enten har hatt tidlig abort eller at mensen bare uteblir pga stress. Er ikke akkuratt få ganger jeg er innom nettet for å lese om gravidiet. Vil så gjerne vere gravid, så man håper jo i det lengste :) Ut fra det Ellimelli sier er det nok ikke så mye vi kan gjøre enda. Må bare vente i spenning ;) Ønsker oss alle tre lykke til.
InLove♥ Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 erfaring og erfaring.. er i akkurat samme situasjon som deg. Skulle hatt mensen 10.oktober. Testene viser negativt og jeg er sååååå klar for at tanta skal komme og en ny pp kan settes igang!
LiseHåpefull Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2010 Godt å høre fra flere i samme båt, her er det fortsatt ingen TR så får bare vente videre....sliter litt med tålmodigheten merker jeg:) Da går jeg iallefall ikke til legen med det første etter det jeg leste her. Våkna i natt da men mega smerter i magen (likna veldig må mens smerte) men ingen TR..hmmm...rare kropp... Fortsatt håpefull:-) lykke til dere andre også med TR!
Consa Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Shit, dette er AKKURAT min situasjon også! VELDIG godt å høre at det er flere i samme båt. De tre syklusene etter pillestopp har vært på 22 dager, og nå er jeg på dag 27 og ingen TR...Testet negativt i dag, så blir litt forvirra her..! Kan jo være at syklusen ikke har stabilisert seg, men trodde det skulle gå mer gradvis og ikke hoppe sånn... Men ok, får bare vente. Før eller siden kommer jo tanta hvis ikke testen blir positiv, da *håpe*! Hvordan går det med dere i denne tråden? Har det skjedd noe? TR eller positivs resultat?? Jeg er så spent og håper for dere.
Hera1 Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Vi er visst mange som har på det samme måten. Jeg er selv 15 over IKM i dag, og har vel gitt opp tanken på at jeg skulle være gravid. Men man får jo ikke begynt neste pp før TR kommer heller. Dritt lei av dette nå, lurer på hvor lenge man skal gå og vente på dette her!
G85 Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 godt å lese om at man ikke er alene om dette. Fikk endeli TR i dag.. Men hva står IKM for?
LiseHåpefull Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2010 ja, da var endelig TR på besøk 10 dg forsinket selv om jeg heller ville hatt en positiv test:) men da kan vi iallefall få satt i gang med et nytt forsøk. Håper spiren vil sitte snart, for oss alle! Denne mnd skal jeg bruke EL-tester så jeg er sikker på at jeg ikke misser EL'en! Lykke til med TR besøk dere andre:) Håper den kommer slik at dere får satt igang med ny pp:)
Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Det var jo bra. Og dumt Her er jeg 1 dag eller 8 dager over ikm. Alt etter hvordan man ser på det. Negativ test og ingen god følelse så synes bare tr kan komme. Tenkte å prøve meg på el tester jeg også etterhvert. Vet ikke om jeg har brynt med el engang etter pilleslutten så..
Consa Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Jepp, der kom seff tante.... Ok, det er bare å holde motet oppe... Ny pp - mye muligheter:)
Tippelina Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Ser at det er flere som har fått TR nå. For meg ble det positiv test som kom. Jeg fikk svak positiv test 5 - 9 dager etter IKM. Så det kan gå begge veier. Lykke til dere andre også!
juli2011spire:) Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg sluttet på pilla for ett år siden, og gikk helt til august før det var noe som liknet regelmessig mens (kom på dag 30). i september kom tr på dag 28 og forventet egentlig det denne måneden også.. (trudde jeg hadde el 14 dager etter, kjentes sånn ut..) Skulle hatt ikm på tirsdag, men her har ingen ting dukket opp. Annet enn såre brystvorter, og noen skikkelige tak i magen ett par-tre ganger. Håper tr dukker opp snart så vi kan fortsette prøvinga... Har igjen en test som jeg tar til mandag om ingen ting dukker opp iløpet av helga.
kråkereir Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Hei. Jeg har akkurat sluttet på p-pillen får ca 8uker siden, å har enda ikke fådd TR på besøk! har sånne små tykkninger nedentil. normalt ? burde jeg kontakte legen ? tok en test like etter kjæresten min hadde vært på besøk en uke, men den var negativ... tenkte jeg skulle ta en ny nå den 29.10 får da er det gådd 20dager. er spent! )
Ellimelli Skrevet 22. oktober 2010 #16 Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer så mye, Tippelina! Greit med en sånn oppdateringstråd som dette. Jeg venter fremdeles, - 26 dager over IKM nå. Jeg har nok slått meg litt til ro med at jeg må ha hoppet over en eggløsning. Så da venter jeg vel egentlig på neste IKM, jeg, da..... Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå