-Ma78- Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Er det veldig viktig med sparkene? Jeg har hatt et stabilt svangerskap og vært på 3 ultralyder hvor alt har vært normalt, nå er jeg i uke 36 og det er lenge siden jeg kjente mer enn 5 spark om dagen og de er ikke alltid så tydelige. Men jeg kjenner regelmessig med liv, noen dager plutselig masse etter at hun har vært forholdsvis rolig i mange dager. Hjerterytmen er stabil på 140-tallet hver gang hos j.m, men synes alle reagerer mer el mindre reagerer når jeg nevner at jeg mest sans har et rolig barn i magen. Broren var nok litt mer hard og tydelig. Bør jeg være bekymret? klarer ikke helt å stole på meg selv..... (har bakenforliggende morkake....)
lykkeligmams<3 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 hei har d akkurat likedan og vært ettpar turer på syehuset kan du si. men nå har jg 1-dag igjen til termin og d har vist seg at jg bare har en rolig baby i magen. men følg med, bedre å være sikker enn bekymret;)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 etterhvert som baby blir større blir det mindre plass for den å sparke på. så den sparker ikke så mye sent i svangerskapet, men den skal bevege seg hver dag. det blir trangt for baby i magen og derfor blir det roligere men kan være kraftigere bevegelser. mer dult og dunk, du kan se magen blir skeiv så lenge du kjenner bevegelser så er nok det bra, men kjenner du veldig lite så ringer du jordmor. er bedre å ringe en gang for mye
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 jeg er i uke 34 (33+3) og kjenner så å si ingen sparke lengre, bare bevegelser og romstrering fra baby Er inne til jevnlig kontroll på sykehuset pg av andre ting, men de sier da at det er helt vanlig at man ikke kjenner no spark, men heller bevegelser nå, de har ikke så go plass til noe nå lengre så derfor er det mange som bare kjenner bevegelser/hikke/når de tisser. Så så lenge du kjenner bevegelser/hikke osv så er nok allt bra Er du bekymret så tar du tlfn til føden å snakker med de, få en ekstra kontroll så får du høre fra de hva de mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå