Mammaaaaaa Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Har hørt av alle at dei helst skal det for å lære seg å sovne av seg selv, men babyen min sovner alltid med puppen! Det gjorde søsknene hans også, og dei har vert veldig vanskeilg å få i seng fram til 3 års alderen, så tenkte å begynne tidlig med minsten for å ikke få det problemet igjen!! Hvordan gjør dere det?
Februarfisk Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg begynte med leggerutine da hun var ca tre-fire uker. Har vært opptatt av at hun skal lære å sovne selv, så til å begynne med fikk hun ikke pupp rett før jeg la henne, men for eksempel før vi tok på pysj , slik at hun var våken og mett når jeg la henne. Jeg har alltid sunget 3-4 nattasanger for henne før jeg har gått ut av rommet, og så har jeg forsøkt å være restriktiv med hvor fort jeg tar henne opp når hun gråter. Forsøker først smokk, koseklut og lett stryking i ansiktet hvor hun er veldig urolig. Dette har ihvertfall fungert her, og nå sovner hun stort sett av seg selv.
Line* Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Vi begynte også med leggerutiner tidlig - bad på kvelden, pysj, amme i dempa belysning før legging. Har vel gjort dette siden han var omtrent seks uker. Vi brukte imidlertid ikke senga i starten, men vognbagen. Sov mye bedre i den siden den ikke er så stor som senga. Var ikke noe problem da vi byttet til senga etterhvert for da sovnet han fint av seg selv. Har også vært nøye på å legge han tilbake i senga etter amming på natta. Får pupp like før legging på kvelden, og han blir veldig søvnig da, men pusser tennene etterpå så er våken når han legges. Sovner stort sett med en gang, eller kan ligge å småbable litt i noen minutter før han sovner. Liker godt å ha koseklut i nærheten av ansiktet, sovner lettere da. (tar ikke smokk). Åtte måneder nå og har ennå ikke hatt noe problemer med leggingen:) Lykke til!
stearin Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Nei, min baby trenger enten smokk eller kveldsmaten som da er mme. Hun er 5,5 mnd gammel (tre mnd korrigert). Men det er for det meste kos, så tror jeg kan kutte ut det snart, for hun bruker nesten aldri å spise noe særlig. Jeg har en jente som blir virkelig irritert hvis jeg prøver å la henne sovne selv, men det har jeg bare meg selv å takke for.
stearin Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Men leggerutiner har vi. Kveldsvask, litt kos og prating, gjerne litt sang og rolig lek i senga også. Pysjamasen på, dyna godt over henne og rolig stemning og ganske mørkt. Snart blir det vel kveldsgrøt også)
stearin Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Oisann, ser overskriften nå.., Min jente sover ikke i egen seng enda, men veldig snart!
Snupi27 Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 ja, sønnen vår blir lagt i sengen på kvelden og vi går ut uten problemer. kan hende han ynker seg litt om han mister smokken men det går over når den er puttet inn igjen. han er 4 mnd. har aldri vært noe problem å legge han hittil. på dagen må han vugges i vogna.. heller det enn på kvelden =P jeg har sagt til meg selv at han skal ikke sovne ved puppen for da sover han dårligere utover natta av en eller annen grunn. om han sovner så våkner han når jeg skal få han til å rape. etter raping er det rett i seng uten problemer
Mammaaaaaa Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Idag prøvde eg å legge han våken i senga. Låg der lenge og pludra med seg sjøl, men blei lei og grinete etter hvert så tok han opp. Koste han litt og han ble døsig. La han i senga og da sovna han faktisk! :-D uten amming eller byssing! Veldig fornøyd! Det neste er å ikkje gi han pupp hver gang han våkner om natta! Er vel nok med 2 ganger? Da får han grøt/mm i halv 8 tida, mm kl 12, 4 og 7 ca. Nå får han veldig ofte men sovner med ein gang. Er vel kosen han skal ha! Han er forresten 5 mnd! Hvor ofte spiser deres babyer om natta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå