meg83 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg skal fly med sønnen min på 2,5 mnd for første gang. Har hørt at det er lurt å amme på vei opp og ned. Gutten min er flaskebarn, så synes det blir mye styr å mate på flyet. Har mest lyst til å gjøre det unna rett før... Er det like bra om han suger på smokken sin på vei opp og ned? Blir det samme virkning? Som når vi bruker tyggis til samme formål?
gulterkult Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 lurer på det samme.... ammer litt ennå, men tror ikke baby vil ta puppen på vei ned igjen når sulten har gitt seg... tror smokk gjør samme nytten
Løvinna30 Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Hei For en uke siden fløy jeg med gutten min på 2,5 mnd ;-) Han er også flaskebarn. Jeg hadde med en sånn ferdig-melk kartong og en flakse. Men ene veien ville han ikke ha noe, og det gikk helt fint... hadde ikke smokk heller. Smokk bør gå helt fint :-) Det er jo ikke sikkert gutten din reagerer på å fly heller? Jeg hadde med paracet til min gutt, sånn TILFELLE krise. Hvis han skulle få vondt og slikt .. Han sovnet forresten på flyet, - sikkert av fly-duringa... : )
Mamman til Popivia Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Knerta vår har flydd en del hit og dit fra hun var 2 1/2 mnd.er og det har gått kjempe greit. Hun er også flaskejente, og jeg har timet det slik at hun har fått flakse når vi har lettet - det har funket veldig greit for oss - ikke styrete i det hele tatt (og ikke no problem med sikkerhetsvaktene heller i forhold til flaskene). I tillegg har vi hatt smokken klar om flaska ble tom for fort. Det er enkelt å reise med dem når de er så små - vi reiste nettopp en lengre tur med henne (10 mnd.er) og det var mere slitsomt for nå blir hun fort lei og vil ut og bevege seg rundt om....
Trio? Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Vi dro med 6 uker gammel baby på flyreise. Han fikk mat opp men ikke ned da han sov så godt. Jeg brukte smokk i stedet. Det er visst nok spesielt når man går ned at de kan få smerter i ørene hvis man da ikke utligner trykket med smokk eller mating. Det finnes også noen ørepropper for barn. Sjekk ørepropper under reiseutstyr på denne siden: http://www.handysize.no/
3 er nok! Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 vi brukte bare smokk, og det gikk kjempefint (var 6 mnd), men ble anbefalt å gi pupp eller flaske fordi det var bedre om babyen også svelget. det sa både kabinpersonalet og helsesøster.
Hanna30 Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 jeg har flydd mange ganger med min som naa er tre maaneder, det har gaatt helt fint uten aa gi flaske! Gjorde det förste gangen, men andre gang sov han saa da droppet jeg det, og det har eg gjort siden. Sist jeg flöy var han sulten saa jeg ga ham da vi skulle lette av den grunn, men da fikk jeg faktisk beskjed fra personalet om aa ikke gi ham ved take off fordi det da kan väre turbulens og de da kan slaa seg paa flaska (tror ikke det er saa stor fare, men de sa iallefall det..).
Bustehue Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg var veldig nervøs før vi skulle ut å fly. Har utsatt det i det lengste. Nå var han 6 mnd før vi dro ut på flytur. Det gikk veldig bra. Overraskende faktisk. Ikke antydning til smerter. Turbulensen var bare morsom. Da har var mindre ville han nok ikke syntes det var like gøy, men han har lenge vært en sånn type som trives best hjemme. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå