enits40 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg fikk høre at jeg ikke trengte å bry meg om det, og skal tilbake om to uker for ny sjekk. Merker at jeg begynner å gruble. Er det begynnelsen på noe skummelt? Eller helt uskyldig? Er det mange som har opplevd å ha dette i svangerskapet?
mlkg Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Små mengder eggehvite i urinen betyr ingen ting så lenge blodtrykket er normalt, formen er god og ødemene er innenfor det akseptable, Jeg har selv hatt eggehvite i urinen 1-2 ganger per svangerskap. Hadde det på første kontroll denne gangen, men har ikke hatt utslag på seinere kontroller. Det har aldri vært mistanke om at jeg har hatt svangerskapsforgiftning. Sannsynligvis er alt i orden med deg, men fint at legen din følger det opp.
cadence Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Hadde spor av protein i urinen den 29.september og 1. oktober, blodtrykket var derimot helt normalt. Jordmora sa at det "var lov" med spor av protein så sent i svangerskapet (har termin 1/11).
*Nøtta* Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Trenger ikke bety starten på noe skummelt. jeg hadde selv eggehvite i urinen for noen uker siden,og ved neste kontroll var det ikke spor av det engang. Som nevt tidligere i tråden ,så lenge "alt det andre" er normalt så ikke bekymre deg.
Moen72 Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Har hatt eggehvite i urinen nesten gjennom hele svangerskapet, og også en del i de 2 andre. Så lenge en er frisk ellers er det ingenting å bekymre seg for.
Miessi Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jahaja, så det var derfor min svigermor spurte om jeg hadde eggehvite. Jeg skjønte ikke hvor den eggehviten skulle være så jeg svarte bare at jeg ikke har Utifra henne så kommer eggehvite av at man spiser mat som inneholder mye salt.
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Så lenge du ikke får kraftig hodepine (som er tegn på høyt blodtrykk) og evt sterke smerter i mellomgulvet, så trenger du ikke bekymre deg. Men vær flink til å lytte til kroppen og ta det med ro. Og kontakt lege UMIDDELBART dersom du skulle få noen av symptomene som jeg har nevnt over. Jeg fikk HELLP-syndrom i første svangerskap, og det er en spesiell form for svangerskapsforgiftning som kommer veldig fort. Og ofte trenger man ikke å ha høyt blodtrykk i begynnelsen i det hele tatt. Men da vil man alltid merke de andre symptomene. Heldigvis er HELLP veldig sjeldent, så du trenger ikke uroe deg. Men det er greit å vite om hva man skal være oppmerksom på. Regner med dette går bra, og at alt vil se greit ut på neste kontroll! klem
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Så lenge du ikke får kraftig hodepine (som er tegn på høyt blodtrykk) og evt sterke smerter i mellomgulvet, så trenger du ikke bekymre deg. Men vær flink til å lytte til kroppen og ta det med ro. Og kontakt lege UMIDDELBART dersom du skulle få noen av symptomene som jeg har nevnt over. Jeg fikk HELLP-syndrom i første svangerskap, og det er en spesiell form for svangerskapsforgiftning som kommer veldig fort. Og ofte trenger man ikke å ha høyt blodtrykk i begynnelsen i det hele tatt. Men da vil man alltid merke de andre symptomene. Heldigvis er HELLP veldig sjeldent, så du trenger ikke uroe deg. Men det er greit å vite om hva man skal være oppmerksom på. Regner med dette går bra, og at alt vil se greit ut på neste kontroll! klem
enits40 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Å...tusen takk for svar, dere! Jeg føler meg mye roligere nå, men skal passe på og følge med! :-)
togutter-08og10 Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har visst hatt det jeg også, bare litt hver gang. Onsdag bestemte legen seg for å sende urinen til dyrkin bare for å være sikker. Er 35 +3 nå. Men det skal sies at jeg har ikke høyt blodtrykk, veldig frisk og rask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå