1....2.....3 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Har så lyst på en seng som kan festes/settes inntil foreldresenga, så man slipper løfte baby etter amming om natta bare dra h*n over. Har sett på baby-bay ( som de reklamerer for på siden her) og og "bed side crib" men slik jeg forstår det er begge to bare spebarnssenger, uten mulighet for å senke bunnen når baby blir større. Så da lurer jeg på om noen av dere kan anbefale en seng der man tar av en side og fester til foreldrenes seng, men som også kan brukes når baby blir større og trenger høyere sider på senga.
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 På IKEA har de en seng som heter HENSVIK. Den kan senkes og ta av en av sidene. Jeg vet ikke om sengen går an å feste inntil foreldrenes seng , men det går jo an å sette den helt inntil.
Voyeur Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Bedside crib har jeg, men det er en liten sprinkelseng som kun kan brukes til babyen har passert 3-4 mnd. Hvis du får små, rolige babyer som ikke kravler over alt, kan du nok bruke den lengre. Uansett så var jeg kjempefornøyd med den til sist barn, og den står redd opp klar ved siden av senga nå Jeg vet at brio har senger der du kan regulere bunn, og ta av siden (mener jeg så det i katalogen deres da jeg kikket på vogner.) Hvis ikke så kan du jo, hvis du har en handy samboer/pappa/svigerfar/bror, kjøpe ei gammel sprinkelseng og bygge den om. Kan være vel verdt det. Jeg syns det var utrolig deilig å slippe å gå ut av sengen de første ukene for å ta opp babyen, og så lett å lgge den tilbake når hun hadde spist og sovnet igjen;)
happygilmore Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Ene siden kan kun tas av når bunnen er senket. Når den står på det øverste skal alle fire sidene være på. Så vet ikke om den er så godt egnet...
1....2.....3 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2010 Takk for svar dere! Da er nok ikke den Hensviksenga brukar allikevell nei, synd, for den har jo en innmari fin pris;-) Voyeur: Det er det jeg har sett for meg, at det er veldig behagelig, har savna det skikkelig med de to første, utrolig hvor tungt det kan føles å reise seg opp og løfte sovende baby tilbake i seine nattetimer;-) Så om det ikke finnes senger som faktisk både kan festes OG senkes etterhvert blir det nok til at jeg unner meg den "luksusen" der de første mnd...(hehe trur sambo heller betaler for den senga, enn å skulle sette i gang å være handy)særlig nr 2 var en aktiv krabat ganske tidlig, og etter aktiviteten ombord å dømme burde vi forvente det samme nå, så da blir det som du sier bare noen få mnd. MEN har jo det meste annet denne gangen, så noe må jeg jo bruke penger på nå også;-) Kan jeg få spørre deg om en ting, Skulle så gjerne visst nøyaktige utvendige mål på den, var i butikken og der hadde de den ikke pakka opp, og da var det visst veldig vankskelig å finne ut av det, kunne bare fortelle meg madrassmål, men så ser jeg at den har en kant øverst som er vanskelig å si hvor brei er..har så liten plass på soverommet så om den er for brei må det ommøbleres... om du vet nøyaktig hvor brei den er blir jeg veldig glad om du vil fortelle meg det:-)
Anne Grete lykkelig 3barnsmor Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Helt enig i at det er deilig å slippe å stå opp når natt-amminga pågår ja! =) Det jeg gjorde med sistemann var å bruke bagen til vogna som jeg satte mellom meg og mannen min. Den er ikke sånn hardbag, men helle ikke helt myk hvis du skjønner. Når babyen skulle ha mat, vippet jeg bare ned den ene kanten på langsida og slang inn en pupp. Ammet til begge sovnet igjen. Droppa rapen og aldri noe problem! =) Men jeg kan også anbefale takvugge. Den henger vi i taket over senga vår. Måtte jo løfte babyen ut av vugga, men jeg slapp i alle fall ut av senga! =) Og så var det genialt når babyen våkna uten at den trengte mat. Da var det bare å ta beinet å dytte litt på vugga, så ble babyen vugget i søvn igjen. =) Vi har denne: http://www.laidback.no/webshop/babyvugger-hengestoler/den-indiske-babyvuggen Helt genial, for babyen ligger litt klemt på en måte, som inni magen. =) Koselig og trygt.
Voyeur Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis du har lite soverom, er bed side crib perfekt.. Bruker vuggemadrass i den.. Men har målt senga nå: den er ca 50 cm brei og 100 cm lang. Glemte å si at man også kan ha hjul på den, de har ikke vi brukt da, men veldig greit om man vil trille den mellom rom.
AlmaN Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Vi brukte en eldre sprinkelseng hvor vi flyttet festene til bunnen slik at den kom akkurat i høyde med senga vår. Tok bort den ene siden. Så ordna vi noen fjøler som trykker sprinkelsenga inntil vår seng. Det går kanskje an å skru den fast også. Om du allerede har eller har tenkt å skaffe sprinkelseng så går det jo an å prøve å mekke det til så det passer. Ikke bare er det kjekt for amminga om man greier å amme liggende (det gjorde ikke jeg), men du får god kontakt med ungen og kan lett fange opp signaler om sult f.eks. Og ungen føler seg tryggere ved nær kontakt. Vi kobla fra senga etterhvert og hadde den stående litt bort fra vår. Småen flytta ut av vårt rom 6. mnd alder og sover i sprinkelsenga ennå, snart 2 år.
1....2.....3 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2010 TUSEN TAKK for målene:))) og : Jippi den kommer til å passe uten ommøblering av rommet!
1....2.....3 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2010 ....og takk for mekketips, hehe men som tidligere nevnt oppi her, trur jeg min kjære heller går for å kjøpe en seng enn å begi seg ut på sånne snekreprosjekter, hehe og frister ikke meg å begynne heller;-) Du med den til å henge over senga, den så jo helt nydelig ut...men hvor lenge fikk du brukt den? ser for meg at den kan brukes veldig kort tid som seng?Tenkte forresten å kjøpe ammemadrass som gjør samme nytten som den baggen du snakket om, så kan jeg bare flytte han fra side til side og til slutt over i senga si, hehe skal virkelig prioritere å legge til rette for natt ammingen denne gangen;-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 Kan nevne at det går helt fint å bruke Ikeas Hensvik seng med den ene siden tatt av med bunnen på øverste posisjon. Det er selvfølgelig ikke meningen at den skal brukes slik, for da vil jo babyen kunne falle ut. Men den er like stødig og fin når man setter på planken nede som stiver av sengen (du skjønner når du ser det). Vi brukte denne og det funket helt fint. Dersom du har seng kan du jo feste sprinkelsengen inntil med et beslag under. Vi har kontinentalmadrass og løste det med å sette sprinkelsengen helt inntil veggen i et hjørne og sengen vår inntil. Dette fungerer fint inntil babyen blir mobil og kravler rundt :-)
Anne Grete lykkelig 3barnsmor Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 Hvor lenge man kan bruke senga er nok litt individuelt. Men den er ganske dyp, så de er ganske stor før de klarer å komme seg ut av den altså. Og etterpå kan du bare bruke den som hengestol. Utrolig deilig og ungene våre har elsket den! Vi har bl.a. aldri hatt våkennetter. Om dette har med denne vugga å gjøre vet jeg ikke, men jeg tror den er veldig beroligende for babyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå