Nr 2 på vei <3 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #26 Del Skrevet 21. oktober 2010 Mine svar kommer av andre sine rare måter å svare meg på, hadde de ikke gjort det som sakt ørten ganger før så ville jeg svart annerledes å.. + ho der anonym var den som håppet på å var frekk mot meg så da er det naturlig å svare med samme mynt, er det jeg har gjort. Men jo, kjenner flere selv som er så livredd for fødselsmertene at de truger seg til et ks.. Jeg har spurt hvorfor de er så redd når de ikke har opplevd å føde enda og bare eter til seg andre sine uheldige historier, når et ks er velkjent av som regel å være vonderer og mer plagsomt etterpå, skjønte ikke jeg hvorfor de valgte det ene eller det andre siden de ikke viste enda hvordan noen av delene kjennes ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142434760-m%C3%A5%C3%A5%C3%A5-sp%C3%B8rre-dere-som-har-gjort-begge-deler/page/2/#findComment-142464660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 22. oktober 2010 #27 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har hatt to Ks og en vanlig fødsel. Et av Ks var et "haste" snitt i kø. Dvs jeg skulle ha hjemme fødsel men pga dårlig fosterlyd måtte hun ut raskt mens en annen var enda dårligere og kom før. Skulle jeg hatt nr 4(som jeg muligens skal) ville jeg uten tvil valgt Ks. etter fødsel nr 1 , Vaginal ar jeg utslitt, vondt i underlivet, fødselen var et smertehelvete osv osv. klarte ikke holde babyen selv før etter 6 timer. navlestrengen var halveis slitt av .. ja ikke bra noe av det. reiste hjem etter 18 timer. Fødsel nr 2. planlagt Ks pga nr 1: Jo de stakk feil når spinalen skulle inn. det var smertefult. Men det tok en uke før jeg var i vigør. og vi reiste hjem etter 10 timer. Pga uoverenstemmmelse m sykehuset. Pent arr. null komplikasjoner, vondt i såret i 4 dager men smertestillende tok det. Lå endel i sengen hjemme disse dagene. Fødsel nr 3: haste snitt. Null komplikasjoner, ingen ubehag ved spinalen(de satt lokalbedøvelse først) fikk ha babyen nesten hele tiden. Reiste hjem dagen etter. 6 dager etter var jeg hjemme med 3 barn alene. Oppe og gikk etter 6 timer på sykehuset. Ingen smerter i såret ufattelig men sant... gikk rett opp og ned og helt vanlig. Det værste her var altså storm riene jeg hadde rett før snittet. Vannavgang og snitt 1,5 døgn med rier etter. Jeg har kanskje vært heldig/har god fysisk helse/rastløs og må opp raskt men Ks er tross alt bedrefor mor smertemessig. Ikke alle er nok så heldige at det ikke gjør vondt etterpå. mye individuelt vil jeg tro. Men hadde som sagt valgt KS Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142434760-m%C3%A5%C3%A5%C3%A5-sp%C3%B8rre-dere-som-har-gjort-begge-deler/page/2/#findComment-142469568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå