Løvinna30 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Men "må" jeg på babysvømming ? Kan jeg ha babyen i en sånn gul badering som han 'sitter' i? og evt i badeland ??
Gjest eelis+kian Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Vannet er alt for kaldt i vanlige svømmebasseng. Men du kan bade med sønnen din i barnebasseng, de er vanligvis varmere enn vanlige basseng. Jeg ville ikke satt han i en gul badering, men holdt han selv. Husk å passe på at ansiktet hans ikke kommer under vann for lenge, og hvis du skal dukke han under, la pannen treffe vannflaten før resten av kroppen går under (det trigger holde-pusten-refleksen).
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg hadde ikke dukket han under uten forberedelser først. Jeg har nå vært 5 ganger på babysvømming uten at vi har dukket enda. Men du kan selføgelig ta med deg barnet i et godt oppvarmet basseng. Tror det er 34 grader der vi bader. Og jeg hadde også bare holt barnet i armene. Men ikke bli for lenge i vannet, da de fort mister kroppsvarme når de er små.
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Kommer jo lidt an på hvor gammel babyen din er? Men vanlige svømmebasseng er for kalde for barn under 1 år. Bør være over 32 grader. De blir så fort kalde. Når det gjelder dykking, bør nok ikke det gjøres uten at du vet hvordan det skal gjøeres. Men babyen kan jo kose seg i vann selv om man ikke dykker dem. undersøk om badestedet har barnebasseng som holder over 32 grader, og hvis de har det er det jo bare å prøve.
Siamese Hellhound Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Vi fikk tips om at vi kunne ha på en ullbody på babysvømmingen fordi 32 grader ble litt kaldt for vår 3 mnd gamle baby. Det ser ut til å funke fint, for ull holder visst på varmen selv om det blir vått. På babysvømmingen har vi lært å holde håndflatene støttende under brystet på babyen, slik at de kan "svømme" uten å få ansiktet under vann, og så har vi lært at vi kan holde under bakhodet/nakken og en pekefinger under haka når de ligger på ryggen i vannet. Dette vil jeg jo tro at du fint kan gjøre uten å ha en instruktør til stede. På enkelte behandlingssteder (kurbad og liknende) og på noen pleiehjem har de oppvarmet vann. Men jeg aner ikke om du får lov til å ta med babyen din dit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå