*LillaMeg* Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har egentlig veldig greie rutiner på lillemann.. Nå har vi begynt å legge han i 7tiden, istede for halv 8 for er da han er trøtt nå. Leggingen kan ta kort tid, eller lang tid. Men uansett så våkner han i 5tiden på morgenen. Han er ikke sulten, bare pratesyk. Han sovner som regel av seg selv etterhvert. Så sover vi til 7, og da er det ett måltid. Frem til ca. 9 så slumrer og sover vi i senga.. Bare kos egentlig. Han er jo trøtt da han og.. (Ikke så rart siden han våkner 5) men så lurer jeg på om jeg gjør noe dumt når vi bare slumrer og småsover så lenge? For hva om han da hadde sovet til 7, istede for 5?! Vi har egentlig gode rutiner på dagen. Klokka 10 får han grøt og mme, så sover han til ca. 12. Ville det blitt ødelagt om vi sto opp før, og han ikke fikk sove? :s Er redd for å ødelegge den fine rutinen han har, er nemlig en rutine han egentlig har funnet selv, og han er jo en drøm egentlig.. Men er jo redd for at jeg ødelegger alt med å slumre\sove i 2timer og.. Om jeg må opp før, så sover han fortsatt, så er en inngrodd vane han har hatt lenge.. Har alltid hatt han i senga om morgenen. For en gang må jo jeg og han i barnehage og jobb.. Ser for meg at det er lettere å gjøre noe emd den rutinen nå, enn når han er over 1år og må vennes til en ny hverdag med barnehage osv. Så lurer jo på om jeg gjør noe dumt når jeg gjør det slik.. Burde jeg kanskje begynne å stå opp etter det første måltidet, og heller få han til å sove en halvtime når jeg ser at han har behov. Og heller starte dagen litt før?
Nikki 75 Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor gammel er han? Min lille og jeg hadde også sånne deilige "late" morgener tidligere, men det er det slutt på nå. Det gikk seg til av seg selv, han sover lenger nå, men er skikkelig uthvilt når han våkner og det er ikke snakk om å ligge å dra seg da - da skal det herjes og sprelles og sparkes og dyttes, så da står vi bare opp Han er seks måneder nå, og morgenkosen ble det vel slutt på for 6-7 uker siden.
Trio? Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har en ganske så lik rutine til dere og min sønn er vel 3 mnd nå. Rutinen har formet seg slik fra ganske tidlig av. Jeg tenker at til vi skal begynne i barnehage og jobb igjen så har vi nok justert dette. Og hvis ikke så får jeg begynne noen måneder før da og lirke litt på tiden slik at vi kommer i mål til barnehagetid. Det viktigste er jo gode leggerutiner for natten så justeres jo sovingen på dagtid etter behov. Nyt slumringen du plutselig er krabaten ferdig med den vanen ;-)
*LillaMeg* Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2010 Han er 5mnd.. Da får det heller justere seg selv. Og jeg skal nyte det.. Må jo innrømme at det er koslig.
satser & vesla Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Nyt slumretiden :-) Her kosa vi oss i senga par timer før vi sto opp, men da vi kom til den 6. mnd ble det plutselig full fart - da skulle hun snurre, åle hele tiden. Nå i 11. mnd skal hun klatre over meg, hoppe i senga, klappe, vinke, prate, le, slå meg i ansiktet, dra i håret osv. Så her er det knapt med kosevåking i senga. Så vi ligger i senga liten stund. vi snakker, synger og leker før vi står opp - kos det å da :-) Hun sitter, ligger aldri i ro lenger. Kun når hun skal sove ellers er det turbo i et sett ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå