Miss Snow Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har aldri hørt fra dem tidligere, men idag ringte de jammen meg samboeren min. Nå har jeg hørt om SÅ mange som blir ringt like før eller like etter fødsel, at jeg nekter å tro at det er tilfeldig. Jeg kjenner jeg blir provosert, redd og lei meg av at de ringer seks uker før termin. Jeg er allerede redd for at noe skal gå galt under fødselen, og trenger virkelig ikke bli påminnet om alt det gale som kan skje etter fødselen i tillegg. Det er selvfølgelig et godt formål, men når de ringer oss 46 dager før termin ødelegger de DEFINITIVT alle muligheter for at vi vil bidra - noen gang.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 husker jeg ble ringt opp av dem og svarte da nei på å gi bort penger. Jeg ble skjelt ut uten like av han mannen som ringte. Kommer aldri til å støtte dem. Det var også rett før fødselen med første mann. Tviler på at det er tilfeldig. Vet om flere som har blitt ringt opp under eller etter graviditeten, da mener jeg rett etter. Det har jo vært en sak om at libero lekket ut informasjon til diverse pengesamlere.
Voyeur Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Som Nordlyset med 1suprise + spire sier: De får informasjonen sin fra andre. Jeg har blitt oppringt rett etter fødsel på mine to første, gjett om jeg ble forbanna, og fortalte dem at det var ganske så frekt å ringe til folk som nettopp hadde fått barn. Hørte ingenting fra de sist gang jeg fikk barn, men da hadde jeg heller ikke satt meg opp på noen gratispakker. Det er noe å tenke på... Er mange som deler ut prøver i de gratispakkene, og som får tilgang på navnene og adressene deres. (Ja, jeg er blitt litt paraniod med årene, hehehe) Vil bare si at etter at man begynte å legge babyen på rygg er risikoen for krybbedød svært svært svært svært liten, og ikke noe jeg vil bruke energi på å tenke på! Sett de på plass hvis de ringer, og klag på de hvis de er ufine. Jeg vet det er en plass hvor man klage på tlf selgere, men husker desverre ikke hva det heter nå, i all min gravidtåke.
catyn Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 De har ringt meg tidligere også. forklarte dem at jeg ikke var interessert i å støtte dem da jeg syntes metodene deres var forkastelige. ikke bare ringer de folk som skal ha eller nettopp har fått barn. de ringer også folk som akkurat har mistet barna sine! La folk sørge over barna sine ifred. hu jeg snakka med skjelte meg ut etter noter ropte å skrek til meg om at det var en fin organisasjon ( noe det sikkert er for de som får hjelp ) og at de hjalp mange. kommer aldri til å støtte dem grunnet fremgangsmåten deres. Synd for de som mister trenger sikkert veldig den hjelpen de kan få gjennom den organisasjonen.
Ella78 m/ A&M Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Jepp, ble oppringt like før førstemann ble født. Hun fikk høre det, for å si det sånn. De kan jo prøve å ringe meg igjen.... Organisasjonen og saken er selvfølgelig viktig, men metodene de bruker... Nei, vet du hva....
Voyeur Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 http://forbrukerhjelpen.com/veiledning.html Her står det hvordan man kan reservere seg mot tlf salg, og hvordam man kan klage. Ville oppfordret alle som blir oppringt av krybbedød organisasjonen i forbindelse med graviditet og fødsel, klage på metodene de bruker. I tillegg, hvis dere har registrert tlf nr mot tlf salg, har de faktisk ikke lov til å ringe dere!
Voyeur Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 http://forbrukerhjelpen.com/veiledning.html Her står det hvordan man kan reservere seg mot tlf salg, og hvordam man kan klage. Ville oppfordret alle som blir oppringt av krybbedød organisasjonen i forbindelse med graviditet og fødsel, klage på metodene de bruker. I tillegg, hvis dere har registrert tlf nr mot tlf salg, har de faktisk ikke lov til å ringe dere!
Sannellerslik? Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Har hørt att de er veeeldig påtrengende ja...! De ringte søsteren min flere ganger på bare noen uker, og hun hadde t.o.m støttet dem første gangen de ringte... men de bare fortsatte, så da truet hun til slutt med å melde dem til politiet! Og siden har hun ikke hørt noe fra dem.....;-) Jeg kan faktisk ikke huske om de ringte meg sist jeg hadde født.. men er spent på om de gjør det nå! Har hørt om flere også som har fått tlf rett etter de har født! De er rett og slett frekke!!!!
Miss Snow Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 De kan bare PRØVE å ringe noen av oss igjen ihvertfall. Da skal de få høre ei kraftsalve de sjelden har hørt maken til. Registert i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg er vi begge to også.. Jeg blir så ufattelig provosert av at de spiller på vordende- og nye mødres følelser. Skjønner de ikke at de faktisk gjør folk redde?! Hadde jeg ikke lest at så mange allerede har sendt klager og fått svadasvar, så hadde jeg sendt dem en klage. Men jeg orker bare ikke bruke energi på det.
cadence Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Har aldri blitt oppringt av dem *bank i bordet*. Men lurer på en ting; Hvis man har reservert seg mot telefonselgere i Br.sundregisteret, og har krysset av for å kunne kontaktes av "samarbeidspartnere" på disse gratispakkene- har man ikke da åpnet opp for at disse kan ringe? Til tross for generell telefonsalg? Bare lurer altså
Miss Snow Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2010 Det kan nok være, men jeg hadde hørt rykter om at de får opplysningene sine på den måten, så jeg har ikke kryssa av for at det er greit. Der det har stått i vilkåra at man kan bli kontakta, har jeg latt være å registerere meg. Men det kan vel hende at de får opplysninger allikevel, selv om en ikke sier at det er greit. Men jeg vil tro at telefonsalgreservasjonen på et vis ikke gjelder om en har sagt ja til å bli kontakta. Det er liksom det en må gi tilbake for å få gratisgreier eller noe. Det som er litt rart, er at de ringte samboeren min. Og de to pakkene jeg har fått gratis er begge registert i mitt navn og telefonnummer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå