Gå til innhold

Crinone

MinSkatt2011

Anbefalte innlegg

Etter 3 aborter (1 sa og 2 ma) har jeg fått resept på crinone og albyl-e av gynekologen som jeg skal starte på neste gang jeg blir gravid.

Siste ma var i april og vi har tatt det litt med ro i prøvingen, men nå satser vi for fullt igjen.

Jeg mistenker at lave progesteronverdier kan være årsak til abortene mine. Jeg har nemlig spottet en del før mensen så det kan virke som jeg har liten lutealfase til tross for at jeg har rimelig lang syklus(32-33 dager)

Derfor holder jeg nå på med et lite eksperiment. Har lest at man kan ta Crinone fra eggløsning. Fikk positiv el-test 8+9 oktober, og begynte med crinone nå på mandag (11 oktober) Skal sjekke om det vil ta bort spottingen, og dersom jeg er gravid så vil det føles betryggende å ha startet med Crinone tidlig. (fosteret sluttet å utvikle seg mellom uke 5 og 6 alle tre gangene jeg mistet) Har en gutt på 3 år, så vi vet jo at vi kan. Med han var det ikke noe problemer.

Dere som har brukt/bruker crinone, når startet dere med det og hva er deres erfaring? Hvilke bivirkninger hadde dere? Jeg har vært ekstremt sulten i går og i dag, så tror nok den er årsaken til det. Er det progesteronen som er årsak til at man ofte er sulten når man er gravid? Når jeg var gravid med gutten min så var jeg ekstremt sulten i starten, mens de 3 gangene det gikk galt så var jeg ikke spesielt sulten. Så lurer på om det kan være et tegn på at progesteronnivået var for lavt? Særlig siden jeg nå er like sulten som jeg husker jeg var når jeg var gravid med han. Er jo slett ikke sikkert jeg er gravid nå (krysser fingrene) er uansett for tidlig med symptomer, men crinonen gir meg lignende følelser som når jeg var gravid første gang og det gikk bra. Så jeg håper at crinonen kanskje kan være løsningen for meg når jeg blir gravid igjen. *Kysser fingrene* Spennende tider =)

Fortsetter under...

Ja, det er spennende tider når man prøver og håper på det beste, krysser fingre for deg jeg også. Man kan jo blitt litt utafor om man må prøve i mange perioder på rad, lykke til!

Har ikke så mye kunnskap om progestronmangel, men jeg går på crinone nå selv om testene mine har sett normale ut, det er litt sånn "just in case" tror jeg. Startet med crinone den dagen jeg testet positivt, dvs 4+1. Jeg blir trøtt og noe ukonsentrert av den, men har ikke merket noen andre bivirkninger. Annet enn kvalme, men den tror jeg selv er fra selve graviditeten.

Håper crinonen kan hjelpe deg i å lykkes i neste forsøk! :o)

Så flott - gratulerer med positiv test! Måtte det gå veien for oss begge denne gang! Jeg har passert 10 uker, men har store problemer med å tro at det skal gå veien ennå.... Vært på 2 UL som begge så fine utr, har nedtelling til den neste til tirsdag. Min siste uke på crinone nå, blir godt å bli feridg med det kjenner jeg, skal jo ikke være nødvendig for lenge.

Ønsker deg masse lykke til, ukene som kommer virker nok lange som de gjør for alle i vår situasjon. Jeg er sykemeldt 40% nå, så ikke jobb idag, har bursdag så prøver å beholde godt humør og et smil idag! :o)

Gratulerer så masse med dagen! Håper du har hatt en kjempe fin bursdag!

Nei, er ikke alltid lett å være optimist når man har hatt en del nedturer. Men denne gang SKAL det gå bra for oss begge! Fikk litt panikk i dag da jeg oppdaget litt lyserosa crinonerester, men har lest at det er veldig vanlig. Og startet jo med Albyl-E i dag også, så med litt skjøre slimhinner og blodfortynnende så skal det vel ikke så mye til for å få litt rosa crinone. Men var veldig lite da, og har ikke sett noe mer til det i kveld.

Er det vanligst å ta Albyl-E om morgenen eller kvelden? Tar både crinone og albyl-e om morgenen..

Har du vært 40% sykemeldt hele veien? Tenkte å ringe og få meg en legetime og bli delvis sykemeldt. Er et stressmoment i seg selv alle tankene omkring graviditeten, så da er det godt å få ta det litt med ro.

Krysser fingrene for oss. Jeg har bestemt at dette skal gå bra!!!

Klem

Takk for hilsen! Hatt en nokså rolig dag idag, et middagsbesøk av mamma og søster, koselig! :o) Har også sett at mange har rosa rester etter crinone, så det er ikke unormalt, selv har mine vært type beige...

Jeg tar også crinonen og albyl-E om morningen, synes det er greiest. Leste at man helst ikke skal ta den sammen mat så jeg tar den før frokost, ellers vet jeg ikke om det betyr noe når på døgnet den taes.

Jeg gikk til fastlegen min da jeg hadde kommet til uke 7-8, og hadde fått påvist hjerteaktivitet på ultralyd, klarte likssom ikke forholde meg til graviditeten før det. I mitt forrige (fjerde) svangerskap var jeg sykemeldt 100% fra 4+5 frem til uke 12, men kjenner at det var litt mye. Mye innetid i kald vinter ga litt for mye tid til å tenke og gruble. Å jobbe annenhver dag er helt passe nå synes jeg. Virker som de fleste leger er behjelpelige med det når vi har vært gjennom så mye!

Nå er det senga snart, nattaklem!

Annonse

Kjekt å høre at du hadde en koselig bursdag =)

Jeg var hos fastlegen min i går. Med en gang hun hørte jeg var gravid igjen, så sa hun at nå måtte jeg får fred og rett og slett gå i dvale. hehe.

Så hun insisterte på å sykemelde meg 100%. I første omgang i 4 uker, da har jeg fått ny time hos henne og innen da skal jeg på ultralyd. Kjenner jeg gruer meg allerede til ultralyd. Vet ikke helt om jeg takler det dersom jeg opplever ma denne gangen også. Nei håper så inderlig at jeg denne gange får se et bankende hjerte. Jeg sa at jeg ikke ønsker ultralyd før ca uke 8, vil være sikker på at det går an å se liv. De andre gangene har jeg vært i uke 6, og fikk ny time en uke etter tilfelle jeg var mindre på vei. Men var jo ma.. Og den uken i uvisshet er rett og slett grusom. Så denne gangen venter jeg heller litt med ul.

Ser ut til at den rosa crinonen er ufarlig. Det varierer sånn, en stund er den hvit, og så plutselig er det en liten klump med svak lyserosa, og så er det litt beige, men aller mest er den helt hvit. Så satser på at alt er bra =)

Ha en flott lørdagskveld!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...