Gå til innhold

Rart blodsukker! Flere?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, legen min har mast så mye om blodsukkeret mitt! I dag fikk jeg svaret på hvorfor hun lurer...

Har høyere blodsukkerverdier når jeg har spist enn når jeg har fastet?! Skal følges opp etter svangerskapet.... Jeg skjønner ingenting jeg... Noen som har opplevd dette? Ikke dramatiske verdier, men helt omvendt av hva det burde være!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo ha høyere verdier når du har spist. Blodsukkeret stiger hver gang man spiser, men insulinet i kroppen skal virke mot sukkeret og holde bls stabilt. For høye bls verdier kan tyde på at kroppen ikke produserer nok insulin. Da må man enten regulere ved å endre kosthold eller få tilført insulin. Veldig kort fortalt... Lykke til!

Skrevet

Hm... nå ser jeg at jeg skrev HELT FEIL!!! Jeg har høyere blodsukkerverdier når jeg har fastet enn når jeg har spist!!! Omvendt sukkersyke?!

Skrevet

Hehe. Ja, sikkert noe sånt. Omvendt diabetes :) Kan jeg spørre hvordan verdiene dine er?

Skrevet

Hadde 6 på fastende og 5 etter henholdsvis "sukkertesten" og en skikkelig frokost. Vet legen min ringte meg for en del år siden vedrørende noe rart med blodsukkeret den gangen også, men da normaliserte det seg, så ble ikke utredet mer. Mener hun nevnte begrepet "omvendt sukkersyke" den gangen!

Ja ja, nå spiser jeg frukt og drikker juice med litt bedre samvittighet inntil videre iallefall!

Skrevet

Hehe. Merkelig... Jaja, blodsukkeret er nå ikke unormalt høyt da. Iallefall ikke med 5 etter en skikkelig frokost;) Lykke til! :)

Skrevet

Ikke helt relevant kanskje...men ilderen til venninnen min fikk "omvendt diabetes"...hehe...så det går iallefall an i dyreverdenen :-) Men sikkert ikke det du har...dine verdier er alt for normale til at det skulle være noe galt :-)

Skrevet

He he, googlet dette med "omvendt sukkersyke", og fikk opp en hel haug med linker til ildere! Kjekt at det ikke er sv.dia iallefall!!! :) *HAPPY!!!*

Skrevet

Kanskje det er svangerskapet som forstyrrer balansen i insulin produksjonen din. Det skjer mye rart rent kjemisk i kroppen når vi er gravide. Jeg har nesten uendret blodsukker enten jeg er fastende eller har spist. Ligger mellom 4 og 4.5. Av og til er blodsukkeret likt enten jeg er fastende eller har spist. Prøv å ikke bekymre deg for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...