Gå til innhold

Bag til Emmaljunga Classic sport, hva skal jeg velge??

Anbefalte innlegg

Nå har vi kjøpt en Emmaljunga Classic sport, og lurer veldig på hvilken bag jeg skal ha i vogna. Alternativene jeg ser er å ha en Quadrolift, en city bag, en hardbag, eller en annen mykbag.

er det noen som har noen forslag/meninger eller erfaringer?

Fortsetter under...

Hvordan ser en classic bag ut? er det en hardbag som det er lett å ta ut og inn av sportsdelen, eller er det en som festes fast på vogna?

Hva er målene, og hva skal du evt ha for den? (har du mulighet til å sende et bilde?) (2.gangsgravid? er nick mitt)

Nå er jeg noe usikker på akkurat hvordan classic sport ser ut, hadde city cross selv.

Jeg hadde samme valgene som deg mht bag. Jeg gikk for quadrolift, og var stort sett fornøyd med det valget.

Grunnen til valget var at de ikke hadde citybag med håndtak i den fargen jeg ville ha. Hvis man skal ta med seg bagen inn et sted er det nemlig veldig praktisk.

Og fordelene med quadrolift var:

Lett å nappe med seg bagen inn og la resten av vogna stå ijgen ute når man var på besøk, skulle på helsestasjonen o.l.

Hadde en liten bag bebisen kunne sove i inne, han likte ikke sove annet enn i bag i starten.

Man kunne demontere quadroliften etterhvert som den ble for trang, slik at man brukte bare nederste delen som en fotpose, men hadde bagfølelse i vogna også etter at mini hadde vokst ut av bagen.

Det var et mykt og godt fleece på ene sida/pels på andre sida underlag i den som man kunne ta ut og bruke i sportsvogna etter bagen var pakket vekk.

Ulemper:

Selv om mini var liten som nyfødt ble han raskt svær, født i august, og allerede i desember var bagen blitt trang. Det gikk forsåvidt, men veldig trangt med voksipose nedi. Men quadroliften er smal, selv om den er nesten like lang som feks en citybag.

Sansynligvis ikke like lun somf.eks en citybag

Nå har jeg valgt å gå for en quadrolift jeg også. Fikk kjøpt en brukt. Det er nettopp fordi den er så lett å ta ut og ta med seg i diverse sammenhenger at den frister.

Jeg savnet en slik løsning på den forrige vogna jeg hadde til dattera vår.

Så er jeg litt usikker på om den blir fort trang. Men vi venter barn i desember så det går sikkert fint i vinter.

Annonse

Får du i vinter går det helt sikkert fint. Da er babyen så liten når du trenger voksipose at det ikke blir noe problem. Og han min var laaaangt over gjennomsnittet stor, derfor jeg sleit og måtte ha han i sportsvogna veldig tidlig.

e nye quadroliftene er vel ganske store,og om du tar av lokket på den så er det jo god plass "oppver" til vinterpose. Det finnes også mange fine små vinterpose man kan ha nede i disse softbagene :)

Joda, det kan man jo. Og det gjorde jeg også. Men når man setter den i vogna blir den jo forholdsvis sammenklemt, sånn at den virker veldig smal. Derfor jeg fikk trøbbel, med tjukk baby og tjukk vinterpose (voksi urban)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...