Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet om det er vanlig å ha med noe i barnehagen når barnet har bursdag? Frukt eller boller?

Når jeg gikk i barnehagen hadde vi med kake, men jeg var kanskje 4-5,6 år og det er leeeenge siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage har vi ikke med noe, kjempedeilig å slippe å tenke på det. Det er en sukkerfri barnehage. Men det varierer vel fra barnehage til barnehage. Kan du ikke spørre de ansatte?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg jobbet en liten periode i en småbarnsavdeling, der brukte barna å ha med vaniljeis og vaffelkjeks, var veldig populært for 1-2 åringene! :-) Men det er noen barnehager som forsøker å holde en sunn linje, så hør med styrer du.

Skrevet

Takk for svar. Var det jeg tenkte på - det med sunn linje og det har jeg forståelse for.

Men jeg skal høre i barnehagen i morgen. Vi har nettopp begynt, så ikke så lett å vite alt!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og hos oss har de ikke med noe. Sukkerfritt hos oss. Hos oss sørger vi for ekstra stas på bursdagsbarnet på andre måter, men spør for å være sikker. Har du jo lyst til å ta med noe og det er ok for bhg, så er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Nå er sikkert feiringen over, men tenkte jeg bare skulle komme med noen tips:)

Vesla her går i bhg som er såkalt "sukkerfri", og vi får ikke lov til å ha med kake, is, kjeks osv. Så når datteren min skulle feire sin 1-års dag hadde jeg med innbakte horn med ost og skinke (greit å lage noen uten skinke også mpt de som ikke spiser svin). Lagde bare små horn som passer til små barn:) Ellers er andre favoritter i bhg smoothies, fruktfat og pizzaboller med div fyll.

Skrevet

Hos oss ordner barnehagen ut! Det inngår i kostpengene for å si det slik ;)

Nå har jeg bare barn på storebarnsavd; men her har de et lite utvalg mat de kan velge fra. Pizza, pannekake, tomatsuppe er hvertfall noe av alternativene.

Regner med at småbarnsavd har det omtrent på samme måte.

Virker som de fleste bhg har det slik i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...