Gå til innhold

Deres nyeste navneperle?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problemer med guttenavn. Synes det er lett å finne mange fine mens jentenavnene blir fort litt traurig, veldig sukkersøte eller navnet er så mye brukt at det kjennes oppbrukt.

Som regel når man er glad i navn så har man små navneperler som man merker seg på forskjellige steder.

Har dere noen navn dere har fått øynene opp for i det siste som dere liker godt (men ikke nødvendigvis kommer til å gi babyen) ?

Jeg trenger inspirasjon!

Ett navn jeg hang meg opp i som jeg ikke kommer til å gi mitt barn av ulike grunner men som jeg liker litt for tiden er: Theresa.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142433868-deres-nyeste-navneperle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adele

Elsa

Hulda

Hennie

Nikolina

Felicia

Liker egentlig nesten alle navn, finner liksom alltid noe jeg liker ved de fleste navn, MEN generelt så får jeg litt grøss av mange jentenavn på R....

Typ Ragnhild, Ragna, Rønnaug, Regine osv...

Annonse

Jeg har det akkurat som deg! Guttenavn er så mye lettere enn jentenavn! Jeg syns også det er viktig å se for seg en dame når man tenker på navnet, ikke en liten baby. Mine perler er nå:

Elida

Hedda

Helena

Birgit

Åshild

Margrete

Borghild

Magnhild

De tre øverste liker jeg veldig godt, men de er for "i tiden" til at jeg vil bruke dem. De andre er egentlig navn på damer jeg ser opp til og beundrer, og jeg liker navnene veldig godt.

Hmmm.. nye navneperler for meg i det siste er:

Jentenavn:

Adelia

Adele

Milene

Kira

Kiara

Mirabell

Isobel

Jensine

Josefina

Lilja (ikke så nytt for meg, men et navn jeg elsker)

Kornelia/Cornelia

Amelia

Aurelia

Oliva

Pauline

Noor

Guttenavn:

Ian

Kian

Kiserian

Disse navna er ikke nødvendigvis helt nye som jeg ikke har hørt om før.. men bare ikke tenkt på dem før nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...