Gå til innhold

Noen fler? Beklager detaljer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært plaget med sopp under svangerskapet. (Er i uke 33 i morgen, og har hatt det siden rundt uke 24). Har ikke hatt noe sopp tidligere, men var så heldig at jeg fikk det nå under graviditeten. Jeg har prøvd canesten (krem og vaginator/stikkpille) som funket en liten stund, før det kom tilbake. Bestemte meg derfor å prøve ett nytt merke - Pevaryl. Leste at dette skulle være bra, og apotekeren anbefalte det. Valgte både krem og stikkpille her også, siden dette funker best. Allerede dagen etter kom det ekstremt (ja, ekstremt!!) mye gult og grønt slim ut. Det var tjukt og klumper, og la seg fra skjedeinngang og framover. Måtte pørke både 3 og 4 ganger før alt ble borte. Det svir også litt, men det kan være siden jeg tørker og tørker på dobesøk. Truseinnlegg må skiftes ofte, men har begynt og roe seg nå etter som jeg slutta med den. Legen sa jeg skulle vente ett par dager og se, selv om at det kom veldig mye gørr.

Noen som har vært bort i noe lignende? Slitsomt å holde på med dette :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en underlivsdusj etter toalettbesøkene, så du ikke "sliter ut" hud og slimhinner der nede. Evnt mesoft med babyolje..

Har aldri hatt sopp selv, og har heller ikke hørt om den gørra du nevner gjennom min jobb i hjemmesykepleien. Mulig det er en reaksjon på kremen/stikkpillene, som gjør at det tømmer seg.

Minner jo nesten litt om den lille perioden jeg prøvde clearasil mot kviser; var ikke stort plaget av det- men endte opp med DET utbruddet etter clearasilen:S

Skrevet

Hei:) Titter inn fra 2 trimester:) Hørres kanskje litt ekkelt ut, men har du prøvd kulturmelk? Skikkelig kjerringråd men dette brukte mamma når hun var gravid å slet med sopp i underlivet. Hun satt seg i et badekar og helte kulturmelk nedentil og "vaskte" seg litt med det.. og lot virke ei stund. Så spylte hun forsiktig vekk med svak dysj stråle. Hør med legen din om han syns det er verdt et forsøk. Funket for henne, selv om d hørres veldig ekkelt ut.. :P

Hun vil ikke anbefale å ha kultur melka i kjøleskapet, la den temperer seg litt først:P

Hilsen meg:)

Skrevet

Synes dette høres ut som skjedekattar jeg da, hadde mange utbrudd av sopp som ikke ville gi seg gikk til legen å hadde skjedekatar fikk da stikkpiller å ble bra etter endt kur, å en vennine av meg tok halvt om halvt edikk å vann dyppa finger oppi skjeden å ble bra vet ikke om du kan det når du er gravid men sier det likevell :)

Skrevet

Når man er plaget av sopp må man forsøke å gjøre vekstvilkårene til soppen så dårlig at de ikke vil være der. Soppen elsker mikrofibertruser - bruk bomull og vask de på minst 60 grader. Vask deg forsiktig etter toalettbesøk, og tørk med hårføner - da blir du garantert tørr, og det uten å gni og forstyrre det naturlige miljøet i skjeden og området rundt. Har ingen erfaring med slimet du nevner, men jeg har forsøkt å bruke yoghurt naturell da jeg ikke ville bruke medikamenter under svangerskapet. Det fungerer :) Smurte den bare på akkurat som canestenkremen, etter hver gang jeg hadde vært på toalettet. Det lindret også en del mot kløe og svie da den var kald :)

Lykke til!

Skrevet

Et lite tips for å unngå sopp; ikke bruk truseinnlegg, selv om du har utflod, skift heller truse x flere hvis behov. Det blir tett og bedre vilkår for sopp. Fungerer i alle fall for meg etter jeg kutta ut truseinnlegg :) Lykke til og god bedring :))

Skrevet

Hei hei. Dette høres mer ut som bakteriell vaginose. Sopp har hvit litt klumpete utflod. Du kan tenke på utfloden som "snørr", er den klar er det ingen infeksjon, er den tykkere og litt gulhvit kan det være allergi og er den gulgrønn er det en bakteriell infeksjon... Det er nok grunnen for at behandlingen med Pevaryl og Klotramizol ikke har funket. Du bør nok få en real sjekk av legen og en antibiotika kur... Dette er ikke farlig, men symptomene bør behandles

• 2 uker senere...
Skrevet

Ville bare informere at jeg sluttet på denne Pevaryl kremen, og alt ble mye bedre. Det kommer ikke noe grønt slim eller gørr, så jeg rekner med at det var jeg som ikke tålte denne kremen og tabletten :)

Var bedre allerede 1-2 dager etterpå! Heldigvis..

Men takk for hjelp, damer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...