Gå til innhold

Hvor mange UL'er har dere vært på? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja hvor mange har dere vært på? Å er dere fornøyde med ressultatene av dem? (altså at dere fikk sett bra osv:)

jeg har vært på 3 UL'er.. to i 2d å en i 3d..

Første bestilte jeg selv privat i uke 14 siden jeg ikke fikk ordinær UL før uke 21.. (jaa jeg er utålmodig av meg:p ) fikk vell sett ganske greit den gangen da men han var jo veldig liten:)

på den ordinære i uke 21 fikk vi jo sett at alt var greit, men lillegutten vår er veldig sta av seg å nekta å la oss se noe mere en nødvendig av han :P

Derfor bestilte jeg en til en i uke 29 bare for skøys skyld.. betalte 1100 kr for den timen,,

første stunden lå han med hodet ned og navlestrengen over ansiktet så fikk jo ikke noe ordentlig bilde av han da.. men så snudde han seg å planta annsiktet godt inn mot morkaka oppe å med ryggen til oss.. drev på i hvertfall 30 minutter for å prøve lure han til å røre på seg, men neeeida.. lite stabeist ;)

så føler ikke at jeg fikk så mye ut av det til den prisen da men..

Men nå er det ikke mange ukene igjenn til vi får sett han på ordentlig da :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på 1 ultralyd, altså den ordinære i uke 18. Jordmor fikk tatt sine mål og gjort og sett d hun skulle. Ville ikke vite kjønnet, da d ikke er relevant. :)

Ellers har jeg ikke vært på noe utenom de vanlige kontrollene. Har hatt andre ting og brukt penger på ;) Og nå er d bare 2 gode uker til termin, så nå er han/hun her snart :))

Skrevet

hehe flere som har vrange unger ja:P

jeg har vært på 6 ul,og er kun i uke 23.

første gang i uke 6, så bare en nøtt som dunka :P

2 gang i uke 14, sjekket om alt sto bra til når jeg lå innlagt på sykehus med nyrebekkenbetennelse.

3,4&5 var ordinær ul men først så lå ungen som en ball og de så ingenting, andre ganger fikk de sett at det var ei jente og fikk tatt mål til termin og tredje gangen fikk de sett at alle organene var fine:)

og 6 gangen var for litt siden fordi jeg er med i forskning om bekkenbunnen så da fikk jeg en ekstra ul der:)

skal på 3d i uke 28. så har da fått sett jenta vår masse! hehe

Skrevet

Har vært på 4 UL, nr 1 for å få en termin (siden jeg hadde veldig ustabil mens), resultatet var 12+2 på vei den gang:)

Nr 2 var den ordinære for å få sjekket organer og slikt, men tulla i magen ikke ville vise frem alt (som feks nyrene).

Nr 3 for å få sjekket de organene de ikke fikk sett gangen før.

Nr 4 igår, for å sjekke leie og størrelse pga komplikasjoner under forrige fødsel.

Så har fått sett vesla noen ganger,og det har gjort bare godt. Ikke minst for pappaen:)

Skrevet

3 ganger. Ordinær UL i uke 19 eller 20(husker ikke helt). Fikk fine bilder av lille prinsessa og alt sto bra til. 3D-UL i uke 32, fikk et par ok bilder, men var allerede begynt og bli mye baby og hun lå med hånden foran ansiktet.

Hadde også en UL på mandag pga. lett svangerskapsforgiftning og de skulle se hvordan det sto til med snuppa og alt var strålende og hun lå godt ned i bekkenet(festet). Det var VELDIG mye baby og lite vann så fikk ikke sett ansiktet, men et friskt hjerte i hvertfall :) Er 38+2 i dag.

Men ja, som du sier ikke lenge til vi får se de IRL.

Gleder meg :D

Skrevet

Jeg skal på min 10. UL om en ukes tid.

Men vi har vært til nøye utredning og oppfølging på St. Olavs over lengre tid, pga fortykket nakkefold i uke 12, og nå sist fordi de var redde for hjertefeil. Så det stiller kanskje i en litt annen klasse enn "vanlig" UL :) Heldigvis har alt blitt friskmeldt, men er veldig glad for den oppfølginga vi har fått, og føler vi har rukket å stifte godt bekjentskap med lillegutt! Han har heldigvis fått kun kommentarer som "frisk og rask" og "fotballspiller" (han er veldig aktiv!) på UL :)

Legene har vært kjempesnille, og ofte sendt med oss et bilde hjem. Så nå har vi snart fullt fotoalbum :)

Skrevet

tja, har vært på ca 11-12 ul pg av ustabilt svangerskap. men kun 1 av gangene har hun ligget med rygg/rumpe til :) ellers vært flink å ligge til så mamma får se henne ;) hehe. er i uke 34 nå :) har også fått svangerskapsdiabetes nå så fra 10 november skal jeg på ul 1 gang i uka fram til jeg føder for å kontrolere vekta til ungen :)

Skrevet

Jeg har hittil vært på 3 og skal på min 4. på fredag.

Første gang var i uke 12 på privat klinikk. Med et flunkende nytt apparat. De slo på 3D visning, uten at de skulle ha ekstra betaling. Jeg var kjempefornøyd

Andre gang var ordinær ultralyd (rundt uke 20-21). Da var jeg ikke fullt så fornøyd fordi jordmoren virket litt stresset og det viste seg at hun var under opplæring. Det var liksom ikke så koselig som jeg har opplevd det før. Hun bare surret og klarte ikke å vise oss noe tydelig, bortsett fra kjønnet:p

Tredje gang var en oppfølgingsultralyd til den ordinære (bare 1 uke etterpå), fordi hun klarte ikke å se alle fire hjertekamre. Så vi måtte tilbake slik at hun fikk ha en mer erfaren jordmor sammen med seg. En bedre opplevelse, men likevel skuffende i forhold til første svangerskap. Da ble alt forklart så fint, og det gikk rolig for seg.

På fredag skal jeg på min fjerde og trolig siste ultralyd dette svangerskapet. Nemlig 3D på privatklinikk. Da vil jeg være 29+4 :)

Skrevet

Bare 1 UL her. Alle mål ble tatt, selv om jenta var rimelig aktiv der inne:)

Skrevet

uke 5+6 uke 7,9,11,12,13,15,16,18,19,23,28,30 og skal det jeg vet sikkert ha vertfall 5til før termin 24 desember :-)

Skrevet

Jeg har vært på 4, og skal på 1 til.

Nr 1 var privat og skulle egentlig ikke på ultralyd men gynekolog for undersøkelse. Men han tok seg tid til å kikke litt samtidig :) Uke 8 tror jeg.

Nr 2 var den ordinære i uke 18

Nr 3 Var på senter for fostermedisin i Trondheim i uke 24 (sykt barn forrige gang)

Nr 4 Fikk vi "der vi hører hjemme" igjen i uke 30 fordi det er visse typer feil som ikke vises før da.

Fortsatt ser alt perfekt ut men får en til i uke 37 bare for å se.

Jeg synes det er veldig unødvendig med alle disse us, men er jo veldig glad for at dem følger så godt opp :)

Skrevet

Vi har vært på 4 ultralyder sålangt.

En gang i uke 5

En gang i uke 10

Ordinær Ultralyd uke 20

og 3D ultralyd i uke 26/27

Skal muligens på en til nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...