mpb♥ Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan syns dere det var? Er det verdt pengene? Noen som har hatt "hjemmekontor" gjennom dem, altså intervjue på telefon hjemmefra?
Papegøyeblomst Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Vet ikke om det telles, men jeg jobbet der for 15 år siden, og jeg hatet det - følte at jeg ringte folk og forstyrret dem, midt i nyhetene, ekteskapskrangelen, bursdagsselskapet, middagen eller begravelsen for den saks skyld. Verd pengene? Har det blitt så bra betalt nå da? sorry, men min erfaring var negativ - men du kan jo ha en helt annen opplevelse av det....
mpb♥ Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 Så voldsomt godt betalt er det jo ikke.. Men jeg føler egentlig at, litt er bedre enn ingenting. Er jeg er redd jeg kommer til å føle som deg.. Jeg har ikke begynt ennå, skal på kurs i løpet av neste uke.. Så får vi se hva jeg føler etter det..
Papegøyeblomst Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er enig der, det er tross alt bedre enn ingenting - hvis alternativet er sosialhjelp e.l. Som sagt, det var ikke for meg, men du kan jo prøve det ut, og holde ut en stund mens du søker på andre jobber?
ana baroma Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har jobbet i Norstat, og syntes det var helt greit for en periode. Bedre enn telefonsalg var det uansett. Gode råd: være hyggelig, ta et nei for et nei og vær effektiv. Ring hver eneste en med et formål, få dem med videre inn i intervjuet. Det er mange som synes det er helt greit å svare, og det er jo hyggelige folk stort sett. Alt avhenger av innstillinga di, og er den god - så blir det en helt grei jobberfaring. Lykke til:)
mpb♥ Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg får prøve det, og søke effektiv andre steder.
mpb♥ Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2010 Takk for gode råd, skal ta dem med meg Jeg føler alt er bedre enn telefonsalg, det hadde jeg ikke klart.. Takk for det
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg jobbet der i 2005, så det er jo en stund siden. Jeg syns det var helt ok. Men ihvertfall da jeg jobbet der fikk du betalt utifra hvor mange intervju du fikk. Det passet meg ypperlig igrunnen da jeg var en av få nordlendinger og jeg ble sett på som litt "eksotisk" når jeg ringte rundt! hahahah Neida, men jeg tror det er veldig viktig å ha en positiv innstilling og godt humør for å lykkes der. Jeg klarer ikke å se på det som en langsiktig jobb, men det kans skyldes at jeg selv er kresen Selv jobbet jeg der i 3 måneder ved siden av studiene. Men herregud, jobben er jo lekende lett, ikke noe ansvar og helt okey. Ikke godt betalt i det hele tatt, men tatt i betraktning at man trykker på en knapp og leser fra skjermen, så er det okey syns jeg. Selv prøver jeg alltid å svare når noen fra tns gallup ringer meg, for jeg veit hvor kjipt det er med alle de sure som virkelig IKKE har tid Lykke til!
mpb♥ Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Hehe.. kan jo være greit å være "eksotisk" noen ganger også Ja, det virker jo som en ganske enkel jobb, eneste negative må jo være de som ikke er SÅ glad for å få en telefon fra en telefonintervjuer.. Men det er sikkert en vane sak, og så lenge man er hyggelig kommer man jo et stykke med det Takk for råd og info, greit å høre litt hva andre mener og gjerne dere som allerede har prøvd det ut. Takk for det
mpb♥ Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2010 Hva skjer på det opplæringskurset man må på først egentlig?
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, jobben er helt grei. På opplæringskurset får du ei lefse som du må lese igjennom. I den står det hvordan du skal opptre, hva som er lov og ikke lov etc. F.eks at du må lese ordrett fra skjermen og ikke synse og svare på noe utenom det som står. Så samles alle i et rom hvor dere får informasjon etc. Etter det får dere øve dere på hverandre, også vipps så er dere klare. Fort gjort I den jobben gjelder det bare å være positiv, smile med stemmer og prøve å få en god start på samtalen. Har ikke folk lyst så sier du takk og farvell. Har du den innstillingen så går det bare fint. hadde jeg kunne gjort dette på hjemmekontor hadde jeg uten tvil ønsket det tror jeg. Nå bodde jeg bare 3-4 minutter unna, så da var det jo greit å bare stikke neddom. dessuten var det bare snakk om en veldig kort periode for meg da det var fra samme tid som jeg ble ferdigutdannet og jeg skulle flytte. I begynnelsen kjører de stikkprøver hvor de logger seg på og lytter til samtalene dine når du ikke vet om det, også kaller de deg inn til samtale etterpå og snakker om ting du gjør bra og det du må forbedre. Veldig okey det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå