Des-10 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 stjeler denne fra et annet forum.... Hvor mange dager har dere igjen? Jeg har 72 laaaange dager igjen til termin 24 desember. Har dere barn fra før? Ja, en liten gutt på 2 år. Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? nei, har ikke klart å se det. Men håper å se det på ultralyd i uke 32. Hvordan er formen? Formen er ganske grei, men merker at jeg blir fortere sliten nå enn før. Har også litt bekkenløsning, men ikke så ille at jeg ikke holder ut. Jobber dere fullt? Nei sykmeldt 20% pga bekkenløsning. Har dere handlet masse? Har faktisk ikke handlet noenting enda. Har jo det meste fra forrigemann, og håper å få vite noe om hvilket kjønn det er før jeg kjøper noe mer...
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? Jeg har 14, forhåpentligvis korte, dager igjen. Har dere barn fra før? Nope, min første Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Det blir en liten prinsesse som skal hete Altina. Hvordan er formen? Formen er bedre enn tidligere, men fortsatt bekkenløsning, halsbrann, nedpress, mensmurringer og kynnere. Jobber dere fullt? Vært sykemeldt hele svangerskapet, men er i permisjon nå. Har dere handlet masse? Ikke så mye, bare nødvendige ting. Mangler fortsatt bilsete og et par småting.
Foxi Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Hei Jeg har 38 dager igjen! Bare slapp av, de laaaaange dagene går utrolig fort. Plutselig er du høygravid Ja, jeg har en sønn på litt over 4 år. De var ganske sikre på at det var enda en liten gutt Da ble storebror glad Formen har vært super. I dag har den ikke vært så bra. Har hatt mye sterke mens-smerter. Om det ikke gir seg i løpet av kvelden blir det telefon til fødeavdeling. Jobbet fullt til slutten av september. Greide ikke mer da pga mye kynnere + bekkenløsning. Jobber i bhg. Har kun handlet småting, De store praktiske tingene har jeg fra førstemann! Det eneste som mangler er barnesete, men det blir i løpet av okt. Må bare finne det beste av det beste først
Jenteflokken Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Har 8 dager igjen! Plutselig har tiden gått litt fort. Har en jente på 9 år fra før. Venter nå en liten tulle til, har enda ikke blitt helt enig om navn. Formen er fin, blir fort sliten og er stor og tung, men skal ikke klage. Sover litt dårlig om natten, så blir noen høneblunder på sofaen iløpet av dagen. Har vært sykemeldt en stund nå siden jeg har en veldig fysisk jobb, og venter på en operasjon i armen (noe som ble utsatt pga. graviditeten) Har ikke handlet mye, men har besteforeldre på begge sider som har shoppet det meste til oss så mangler ingenting nå. Gjorde siste innspurt idag og kjøpte litt bleier og våtservietter så det ligger klart i stellekommoden.
*NordNorge* Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Har 18 dager igjen, ukene flyyyyger avgåre..... ) Har ingen barn fra før. Vet ikke kjønn og navnet tar jeg når jeg har krestet ut dette barnet, har mange navn jeg tenker på, men ikke alle barn som kler sitt navn Formen har vært fin. Mye hormoner og litt bekkenplager.... Sykemeldt fra 1 september, men er nå ute i permisjon....... Har handlet noen småting, tar d siste når barnet er kommet Er alene, så sender mine foreldre på shopping når jeg ligger på barsel
Mammas lille Marie =) Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 56 dager igjenn =) Termin 8.desember Har dere barn fra før? Nei, dette er første =) Prøverør, så etterlengta! Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Vet ikke, men har hele tiden tenkt at det blir gutt. Så det vil vise seg Hvordan er formen? Formen er fin, men sliter med en hofte og ryggen. Jobber dere fullt? Nei, er 100 % sykmeldt nå. Har dere handlet masse? Har ikke handliet så veldig mye, men fått en god del. Mangler fortsatt vogn og stellebord. Samt noe ullklær, eller tror jeg det er dekket på den fronten en stund =)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? har 27 dager til termin, men 12 -14 dager til vi tror han melden sin ankomst. Har dere barn fra før? ja, har en vidunderlig snuppe som blir 2 år i desember. Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? det blir en prins denne gangen og han skal hete Jonathan Hvordan er formen? formen er grei, ekstrem bekkenløysing. mye halsbrann, nedpress og kynnere Jobber dere fullt? er 100% sykemeldt, vært det 1 1/2 mnd. og går ut i permisjon den 18. Har dere handlet masse? har handlet litt klær og sengetøy o.l i blått. og ny vogn. ellers arver han en del etter storesøster
Sannellerslik? Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 7 dager! Håper d skjer noe snart..... Har dere barn fra før? Ja, en jente på 2 år Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Jepp, blir en jente denne gangen også<3 Og hun skal mest sannsynlig hete Mathilde:) Hvordan er formen? Formen er bra, og har vært det hele tiden:) Men merker jo nå att det er begynt å bli ganske tungt og skal bli godt å bli ferdig med graviditeten! Jobber dere fullt? Jobbet fullt til permisjonen startet. Har faktisk ikke vært vekke en dag fra jobb, så jeg var ganske heldig:) Har dere handlet masse? Har jo handlet litt bodyer, sokker og srømpebukser;) Men har veldig mye fra forrige gang som ser helt nytt ut:) så det blir koselig å bruke igjen:) Greit att det er samme kjønn på den måten;-) Og ellers har vi jo alt utstyr:)
cadence Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 19 dager til 1/11. Har dere barn fra før? Ei datter på 10 år fra et tidligere forhold som ikek har kontakt med sin far. Hun gleder seg STORT til lillesøster kommer. Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Jente som vil bli hetende Thea. Mulig det blir et mellomnavn i tillegg. Hvordan er formen? Lei. Hatt enormt med kynnere, ribbeina er ømme og nattesøvnen er ikke-eksisterende (er mer sliten tidlig om morgenen enn når jeg legger meg). Jobber dere fullt? Ble sykemeldt pga kynnerne. Nå er jeg i permisjon. Har dere handlet masse? Ny barnevogn, stellebord og bilsete- hadde det meste andre etter eldstejenta. Men litt nytt har det jo blitt utover storkjøpene:)
369?gutt10? Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 6 dager igjen nå... Kjenner på spenningen hver eneste kveld Har dere barn fra før? Nei, dette er vår første Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? I følge UL i uke 18 så er det en gutt inni der. Han heter Sander! Hvordan er formen? Veldig grei egentlig, bare tungt egentlig. Blir så fort sliten og fri for energi.. Irriterende! Jobber dere fullt? Nei, sykemeldt siden april. Pga bekkenløsning og truende for tidlig fødsel. Har dere handlet masse? Ja, men føler ikke vi har tatt heeeeelt av. Har kjøpt det meste vi har sett som vi har lyst på til gutten. Vi har knapp økonomi, så det vi har kjøpt har vært ting vi virkelig har spart opp til. Ting vi vil spare på til en eventuell nestemann. Føler nå at vi er helt klar for at gutten kan komme, med alt vi trenger i hus! En veldig god følelse
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 13 dager igjen til UL termin Har dere barn fra før? Nei Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Jente, navnet vi er mest enig om er Olivia, så blir kanskje det - men må hilse på frøkna først! Hvordan er formen? I grunn veldig bra, lite plager nå på slutten, litt halsbrann når jeg legger meg bare. Jobber dere fullt? I permisjon fra jobben, er fortsatt på skolen (deltidsutdanning 40%) Har dere handlet masse? Det meste er på plass nå, arvet en del klær. Har fått barnevogn og seng av besteforeldre-to-be. Bilsetet var det siste vi manglet, og det hentet vi her om dagen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. oktober 2010 #12 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? Jeg har 77 dager igjen til termin den 29. desember. Og måtte dagene bli lange så jeg rekker å gjøre alt som skal gjøres Har dere barn fra før? Ei jente som nettopp fylte 1 år. Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Har fått beskjed om gutt 2 ganger. Skal på 3D på fredag, så da får vi se om det fortsatt stemmer. Jeg og samboer forhandler oss om navn. Foreløpig hemmelig. Hvordan er formen? Forholdsvis god form. Har slitt en del med nattesøvn pga av halsbrann, vond rygg og urolige bein. Er også mer plaget med bekkenet denne gang. Jobber dere fullt? Fikk nettopp 100 % sykemelding. Legen min nærmest tvang meg til det. Hadde tenkt å be om en liten prosent, men hun mente at jeg ikke skulle jobbe noe. jaja, det kan jo være greit når jeg har ei lita tulle her hjemme. Jeg skulle uansett ha fri nå. Har jobbet inn mange vakter og tatt ut ferie frem til permisjon. Det eneste sykemelding gjør for meg er å gi meg tilbake feriedager. Har dere handlet masse? Nei, absolutt ingenting. Bare et par gardiner til gutterommet. hehe:) Jeg må vel ta et raid nå snart. Ellers har vi en god del fra før, da jeg har en 1-åring i huset. Jeg blir ikke å handle søskenvogn før til våren, da begge kan sitte i sportsdel (har tenkt mye frem og tilbake på dette med kjøp søskenvogn). Ellers må vi vel ha noen gutteklær, da det har gått veldig mye i rosa her det siste året Men greit å vite til vi har vært på 3D ultralyd før man tar helt av. Sier de gutt da også, i tillegg til å vise kjønnet på skjermen, ja da tviler jeg på at det er feil.
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? Jeg har 54 dager igjen til termin 7 desember...og nå har tiden begynt å gå fort.... Har dere barn fra før? Har ingen barn fra før. Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Har fått beskjed om jente 5 ganger, så må vel tørre stole på det Navn holder vi hemmelig til hun kommer Hvordan er formen? Formen har vært ganske bra, hvis man ser bort fra dia. type 1. Men har nå fått lave ferritin verdier og begynnende murringer i bekken. Så er trøtt og ikke like mobil. Men skal absolutt ikke klage Jobber dere fullt? Nei, har vært 100% sykemeldt en god stund.... Har dere handlet masse? Har handlet inn det som vi manglet til barnerommet: Ny madrass, dyne, stellepute, badebalje, 2 kommoder, lamper, maling, og litt klær. Ellers så har vi arvet masse
..snøklokke.. Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? Jeg har drøyt 8 uker til keisersnitt.. Har dere barn fra før? Ja, to gutter:) Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Jepp, vi venter gutt nr 3. Navn er klart, og hemmelig:) Hvordan er formen? Ok bortsett fra at jeg er så enormt trett.. Smerter i lyskene har jeg også, ellers er jeg egentlig i strålende form. Jobber dere fullt? Har gjort det frem til or 14 dager siden. Er nå 50% sm fra jobb, studerer i tillegg på fulltid. Har dere handlet masse? Ikke så mye, men litt har det blitt:)
Kyllingbein Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 Antall dager : 39. - 22 Nov Har ei jente fra før. Venter ei jente til, navnløs Formen er bra. Lenge siden jeg har følt meg så bra. Har nok noe med jerntilskudd. Men plutselig blitt litt hormonell? Kanskje fordi jeg er sliten? Sover ikke pga dovne fingre.. Sykmeldt på grunn av fare for prematurfødsel. Har kjøpt vogn, seng og bilstol. Må snart ut å handle for vi har ingenting etter nr 1..
1. gangsmams Skrevet 14. oktober 2010 #16 Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mange dager har dere igjen? 14 dager igjen idag Har dere barn fra før? Nei, dette er første Vet dere om det blir jente/gutt? Navn? Ifølge 2 forskjellige jordmødre bor det en jente i magen. Hun skal mest sannsynlig hete Alida Hvordan er formen? Formen er egentlig utrolig god! Går masse tur og er mye i bevegelse ellers. Kjenner så klart at kroppen er tyngre nå, men alt i alt i toppform syns jeg Jobber dere fullt? Nå er jeg i permisjon, men har vært sm 50-100 % siden august. Dette pga tung jobb med fare for slag/spark etc, og ingen mulighet for tilrettelegging. Har dere handlet masse? JEPP!!! Har handlet noe hver tirsdag (det er bytte-uke-dag ) for å feire. Har spredt innkjøpene utover hele svangerskapet fordi vi har gledet oss så fært at vi ikke klarte å vente... Så her er alt klart til vesla velger å komme ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå