Gå til innhold

noen her som har vært til kiropraktor med kolikkbabyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på første behandling med babyen min idag, han er 3 uker. skal igjen til fredag, og til tirsdag. hun mente hun kunne kurere kolikken med disse 3 behandlingene. spent.

noen som har erfaringer med dette eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har god erfaring med kiropraktor. på minsta her. var vel ikke direkte kolikk på hun var mer ubehag forbindelse med låsninger i nakken. fulgte ei venninne her for litt siden hennes barn hadde virkelig kolikk. han ble som en ny baby etter 3-4 behandlinger.

Skrevet

Vi var med vår lillegutt, fordi han var så urolig - vet ikke om det kolikk direkte, men det var mye stress de første seks ukene.

Jeg syns ikke vi fikk noenting igjen for det, det var dyrt og jeg klarte ikke helt å ta damen på alvor når hun snakket om alle spenningene og alt som kunne påvirke fordøyelsen etc.

Merket ikke noen særlig bedring heller.

Da anbefaler jeg heller manuellterapeut, som gjorde akkurat det samme og var gratis.

Skrevet

Hmm... håper det hjelper altså.. var jo ikke akkurat billig (330 pr behandling).

Hva er en manuell terapeut fornoe?

Skrevet

Er ikke så glad i sånn knekking av ledd, så vi gikk til manuell terapeut. Kostet 150 kr her.

Det hjalp. Har hørt flere som anbefaler manuell terapeut fremfor kiropraktor. De løsner ledd hvis det er noen låsninger ved å manipulere istedet for å knekke. Det går mer på å trykke, tøye, strekke og massere.

Ett trykk og mini var fin :-) Men han var ikke så veldig ille plaget, da.

Skrevet

Nikki: manuell terapeuter snakker også om at låsninger i nakken kan påvirke fordøyelsessystemet.

Alt i kroppen henger jo sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...