Gå til innhold

Dere som har fått dekket bil av NAV, hva var grunnen deres?

Anbefalte innlegg

Er det god nok grunn å få hjelp pga man ikke kommer seg NOE sted uten å gå i timesvis og jobbmulighetene er drastisk redusert pga man ikke har bil? Kjenner dette sliter vanvittig på meg... (Nei, det nytter ikke å si at man skal kjøpe bil selv når man har OS, og uten bil får jeg meg fanken ikke jobb heller ser det ut som, så her sitter jeg da...)

Fortsetter under...

For å få stønad til bil må man ha en varig, nedsatt funksjonsevne. Det vil si enten en fysisk funksjonsnedsettelse, eller så store psykiske problemer at dette er stert til hinder for den enkelte. Selvsagt også i kombinasjon.

At man er fattig, lat eller enslig er altså ikke i næårheten av god nok grunn.

På finn får du en helt kurrant bil til 5000 som går fra hjem til jobb slik at du får en jobb. Og med fast jobb kan du spare til en litt dyrere.

Haha,dritbra innlegg...ler så eg griner.

Få bil av NAV fordi det er langt å gå ;0))

Da hadde nok NAV gått konk for lenge siden,hadde ikke vært nokke NAV.

Sorry,jeg syntes denne var vittig og det beste var jo faktisk at ingen av dem som svarte gjorde det utifra egen erfaring...

På med lesebrillene folkens ;0)

Annonse

Da får du flytte da til en plass hvor det er bedre jobb muligheter.. Om du velger å bosette deg i ødemarka må du selv ta konsekvensene av det... Tror det er mange i distriktene som skulle fått gratis bil om de skulle få bil pga de bor så øde til....

Jeg fikk dekt bil, men dette fordi jeg hadde ekstrem sosial angst som styrte livet mitt, men tro ikke at NAV slangte pengene på bordet til meg av den grunn nei, jeg har nedbetalings plan, så NAV skal ha igjen hele beløpet innen 5 år, er bein hardt, men det går sånn, når man ikke har penger selv.

Men man får ikke dekt bil om man ikke har sykdom (fysisk/psykisk) som gir grunnlag, bare fordi det er langt å gå, eller fordi det er vanskerlig å få seg jobb, så får man ikke dekt bil nei. Har ei venninne som trodde det, hun slet med å få seg jobb, og ba NAV om hjelp. Svaret hun fikk: Hun fikk flytte mer sentralt, så hun kunne ta koliktiv transport, for det var ingen bil støtte å få fra NAV.

Den eneste jeg kjenner som har fått dekt bil har en så alvorlig lungesykdom at han ikke kan bevege seg noe særlig. Han kan heller ikke ta offentlig transport fordi han blir kjempedårlig av parfyme, røyk, såpelukt, osv.

Han hadde ingen mulighet til å kjøpe på egenhånd, for han ble syk under studiene og har aldri hatt mulighet til å jobbe. Og uføretrygd er ikke mye å skryte av.

Du må nok se deg om etter andre løsninger, for jeg tror neppe at du får støtte til bil ut fra det du beskriver. Er det noen naboer du kan kjøre med? Buss? Sykle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...