Gå til innhold

Dere som har hatt litt problemer med bekkenet/ryggen etter svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Har dere fått beskjed om å holde dere unna øvelser som knebøy? Jeg var hos kiropraktor i dag, pga problemer med korsryggen og hun sa at man skulle holde seg unna slike øvelser i minst et år.

Jeg anger litt på at jeg ikke var flinkere til å trene hos fysioterapauten under svangerskapet, for du verden så mye knebøy osv det blir når man har babyer! :-) Bare det å løfte en baby på 8 kg opp fra gulvet uten å belaste visse muskler er jo en utfordring! Men, men... Flere babyer skal det bli her i huset etterhvert, men jeg må bare trene opp bekkenet mitt igjen først! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,det er det ingen som har sagt til meg at jeg skal holde meg unna...merkelige greier.da skal jeg helt klar være litt mer forsiktig med det.noe blir det jo sikkert for man må jo løfte lillemann opp fra gulvet og sånt som du sier.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke stemmer. Men det du skal være forsiktig med er løfteteknikken din! Hold babyen så nærme kroppen din som du kan når du løfter ham opp. Da blir det ikke så belastende.

Kom deg til en manuellterpeut + bekkentrening for å trene opp stabilitet og styrke.

Jeg fødte for 9 mnder siden og sliter fortsatt :S

Skrevet

Det kan være noe spesielt med akkurat deg. Kanskje du har så svak kjernemusklatur at du vil overbelaste der om du tar knebøy? Kanskje du har ekstra svake ligamenter som må trenes opp først?

Jeg trente hos fysio i to mnd med slyngetrening før jeg kunne trene noe annet, og selv da gikk det smått, så smått. Nå 6 mnd etter fødsel er det fortsatt slarkete her, og har fått klar beskjed om å unngå flere svangerskap før jeg er i tipp-tipp form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...