Lis@mor Skrevet 13. oktober 2010 #1 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei. nå har jeg prøvd på nr 3 i snart 5 år med 3 sa som eneste resultat:-( Jeg har akkurat pasert 40 og har vert så heldig å bli velsignet med 2 barn på 6 og 9 år. Har hele tiden tenkt at det kommer til å ordne seg siden vi har "klart" det før, men har nå innsett at mulighetene for det er små. Har nå klart å få mannen til å forstå hvor høyt dette ønsket er, og han har gått med på at vi kan prøve ivf. Jeg vet at siden vi har barn fra fra før + alder må vi gå privat (har tenkt å kontakte Hausken) Det jeg lurer på er om jeg også må dekke alle medisinutgifter selv, eller om jeg får noe dekket? Er det vanlig med sykemelding under forsøket? Er det noen som kan anbefale en god gynekolog i Bergen? Mvh en spent Lisamor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142432452-ny-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Familiedrømmen Skrevet 13. oktober 2010 #2 Del Skrevet 13. oktober 2010 Vi har også benyttet hausken Her koster det 24 000 for 1 forsøk og 48 000 for 3. Men hvis du da lykkes på det første mister du de andre to. Det blir et tillegg på 2000 hver gang for injesering av egg + 2000 hvis det må hentes ut av mann. Medesinene må du selv dekke opp til 15000. deretter vil du få dekt medisiner av NAV. Jeg brukte 8000 på medisiner på første forsøk. dette vil variere utifra mengden medisiner man trenger. men medisinene legges sammen om det er flere forsøk slik at man slipper 15000 grensen hver gang. tror denne grensen er årlig. Fordelen med hausken er at de har ingen ventetid. De ha hørtferie nå fram til mandag. Deretter er det ført en første time, denne koster 1500 kr. her foretok de en gyn. undersøkelse på meg, etterfulgt av en ca 2 ti,ers prat. så reiste vi hjem og fikk respter. vi fikk henvisning for å ta blodprøver for og sjekke oss for hepatitt/hiv osv. Jeg gikk pa et langt regime og startet med nesespray på 20 dag etter sist mens. denne tok jeg kl 8, kl 15 og kl.22 hverdag i ca 2 og en halv uke. deretter begynte jeg på en pensprøyte i tillegg i 10 dager. (litt likt insulinsprøyte) så var det en siste gynikologisk undersøkelse for og sjekke størrelsen på eggene. deretter ble det satt et tidspunkt hvor jeg skulle ta eggløsningssprøyten. dette er 36 timer før uthenting. Reisete ned og bodde på hotell som de har avtale med. vi var inne for uthenting begge to. de er veldig imøtekommende og hyggelige. de ringte oss dagen etter for og si hvordan det gikk med eggene. og to dager etter uthenting var vi inne for insetting og fikk tilbud om og legge noen egg på frys( de med best kvalietet) dette koster vist bare 5000. og kan settes inn senere uten å betale noe mer. så var det en siste vaginal medisin for og optimalisere firholdene i livmoren. så var det ruging i 14 dager med denne medisinen før testen skulle tas. Jeg har ringt dem flere ganger underveis, og de svarer meg alltid. kan de ikke ta telefon med det samme ringer de opp igjen. Valg av medisin er nok forskjellig ut fra alder og egenprduksjonen vil jeg tro. om hvilken type utredning dere trenger vet jeg heller ikke. men dette var måte vi gjennomførte det på. har vært veldig fornøyde med dem, men testet desverre negativt og må nok inn igjen til fryseforsøk. Lykke til Lis@mor...... Håper dere oppnår drømmen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142432452-ny-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-142432536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 13. oktober 2010 #3 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det vanligste er å bli sykmeldt i tre dager, fra og med uttak til og med innsetting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142432452-ny-og-har-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-142434181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå