Gå til innhold

Smører du ferdig brødskiva hvis babyen sutrer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller løper du og tar den opp med en gang?

Hvis jenta mi surver, ikke skriker, så har jeg måtte begynne å smøre ferdig skiva.. Eller så blir det jo aldri noe mat på meg! For når jeg endelig har tid til å spise frokost, er det jo lenge siden jeg sto opp..

Men så får jeg samtidig litt dårlig samvittighet, de skal jo få oppmerksomhet hvis de griner. Men dette er jo som sagt bare sutring.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja..

Han skriker som oftes når jeg ordner mat til han...

men som helsesøster sa, se om han kan roe seg ned selv, og et par tre minutter med litt surting gjør ingen ting..

hvis du derimot slepper alt du har i henda å løper å tar opp barnet får du nok en kjempejobb etterhvert... Kanskje feil å si "bortskjemmer" barnet...

Jeg mener ikke at babyen skal ligge lenge å gråte, men bittebittelitt gjør ingen ting. Babyen skal jo heller ikke sulte...

Litt sutring skader ikke i det hele tatt :-)

Skrevet

Smør ferdig skiva di med god samvittighet Virreli, du må jo få deg litt mat du også=) Og tenk bare på oss som har to eller flere barn; er man alene med begge barna er det ofte umulig å løpe til med en gang den lille sutrer, så hun blir pent nødt til å vente bittelitt før jeg tar henne, og de tar ikke skade av det altså! Skal litt mer til tror jeg;)

Skrevet

Oh jess det gjør jeg! Sist gang gjorde jeg ikke det, gikk og tok henne opp veldig kjapt før det ble grining, men jeg husker også hvor sliten jeg var de første mnd da. Spiste nesten ingenting, og var konstant trøtt og hadde null energi. Denne gangen bestemte jeg meg for å prioritere meg selv litt også, og passer alltid på at jeg får i meg nok mat. Hadde en helt annen barseltid, og i teorien burde jeg vel være mer sliten og uopplagt som tobarnsmor med lite søvn og alltid en unge å se til men det er Jeg altså ikke. Energien er stort sett på topp hele tiden og alt er mye mer lystbetont. Selvsagt har jeg dårlige dager men det er jo lov. Så ja, jeg lar henne ligge å gråte hvis jeg holder på med matlaging, evt bærer henne mens jeg gjør siste finish :-)

Skrevet

Godt å høre, da føler jeg meg friere til å la henne sutre litt for seg selv. Det blir jo lettere for hver dag også!

Skrevet

Haha, å ja! Det har jeg gjort siden hun var ganske så nyfødt. Jeg har også behov, og ingen er tjent med en mamma som kanskje blir både sur, sliten og får hodepine av matmangel.

Ellers enig med de over. En baby har ikke vondt av å sutre litt. Eller gråte litt. Faktisk er det innenfor visse grenser og rammer bra for babyer å lære å roe seg selv samt å leke selv. Man kjenner sitt eget barn best så man vet hvor disse grensene går.

Skrevet

Bestandig. Har et skikkelig matvrak så hvis han ser jeg lager til mat enten brødskive eller grøt blir han plutselig akutt sulten å vræler til han får mat. Selv om han minuttet før satt pent i ro å lekte på gulvet. Henger bestandig i bena på meg når jeg lager mat så jeg prater jo til han og slikt i mens så jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Jeg smører ferdig brødskiva/går på do/hva eg enn gjør, når hun bare sutrer eller knirker:) Men ikke om hun hyler, for da er det jo noe galt, annet enn at hun plages av at jeg ser bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...