Baby Bliss Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg skal snart kjøpe inn diverse ting jeg trenger til sykehusbag osv... I den anledning skal jeg da kjøpe ammeinnlegg. Er ganske sikker på at jeg vil lekke når jeg kommer igang med amming siden jeg allerede lekker litt nå (36.uke). Hvilket merke ammeinnlegg vil du anbefale og hvorfor?
Linn2007 Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Anbefaler chicco sine. De er dyre og selges på apoteket, men har best oppsugingsevne, klistrer seg ikke til såre brystvorter og blir ikke harde og kalde når de er våte
tine0810 Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Medela eller Avent. Husk å kjøpe gode store ullinnlegg også:-)
Baby Bliss Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2010 Ullinnleggene er på plass vettu...!! Har også kjøpt en boob ammegenser som jeg bruker allerede nå. Svigerinnen min fikk brystbetennelse og hun slet endel med det, så jeg skal gjøre mitt ytterste for å slippe det. Virket ikke særlig godt akkurat!!
togutter-08og10 Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg brukte kun ullinnleggene fra nøstebarn sist. De funket veldig bra for meg. Jeg fikk brystbetennelse, det var veldig vondt. Unngå trekk på brystet når du ammer og ha ullinnlegg, særlig nå som det begynner å bli kaldere.
Christine209 Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har kjøpt 2 par med troll merinoull ammeinnlegg:)
AlmaN Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Ullinnlegg er godt å ha på vinteren ja, jeg vil kjøpe de største som er å få neste gang:) Lekker det gjennom ullinnlegget så kan man ha papirinnlegg utenpå. Jeg brukte en ull- amme - bh kjøpt gjennom ammehjelpen, den var jeg veldig fornøyd med. Tøy og BH som strammer gir mer lekkasje var min erfaring. Lekkasje om natta var plagsomt, men det ble bedre da jeg begynte å sove uten bh (som strammer). Jeg hadde da ullsinglet innerst, bommullssinglet utenpå og ull utenpå der igjen. Da trakk bommulssingleten opp melka. For å unngå betennelser er det viktig å holde seg varm, trekk må unngås hele tiden, f.eks. gå ikke ute i kald vind/trekk uten vindtette klær. Det er godt å ha noe som dekker magen når man ammer, det kan være ammesinglet eller bellyband kanskje.
Baby Bliss Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor mange ammeinnlegg av ull er det praktisk å ha? De må jo vaskes, så hvor mange slike bruker en iløpet av en dag?
mlkg Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg fikk brystbetennelse med førstemann. Etter det har jeg vært nøye med å undersøke brystene daglig de første 2 mnd av ammeperioden. Dersom det er ømme områder, bør de tømmes forsiktig. (Stryke melka forsiktig i riktig retning mens man har utdrivningsrefleks. Mens man ammer, eller ved hjelp av håndmelking). Jeg brukte ullinnlegg den første gangen, men ikke sist gang. Men generelt viktig å ikke fryse, eks ta på ullgenser og ullsokker. Usikker på om jeg skal bruke ullinnlegg denne gangen, men har kjøpt inn ett sett. Jeg ville forsøkt det før jeg kjøpte flere sett med ullinnlegg.
Traveltobarnsmor! Skrevet 14. oktober 2010 #11 Skrevet 14. oktober 2010 Kjøpte ullinnlegg på apotek1. 150 kr for paret tror jeg. Hadde det sist også, men hadde ikke så mange par, det fine med ull er jo at de ikke samler vann slik bomull gjør Absolutt å anbefale nå vinterstid! Kjøp de store nok..deilig å dekke hele puppen!
Heldige oss Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg brukte chicco sine forrige gang, de eneste som fungerte for meg. Uansett hvor mye jeg lakk og hvor tunge innleggene var da jeg tok de utkjentes brystet tørt:) Problemet nå er at jeg ikke finner de noe sted. Tar gjerne imot tips til hvilke apotek som fortsatt selger!
kulemagen10 Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 jeg brukte også chicco sist - de eneste som fungerer! de er mer som bind, mens alle andre bare er av papir... problemet er at jeg ikke finner noen som selger de?????? sist solgte de små pakker ute i butikken, men av en eller annen grunn ble dobbelpakninger bare solgt fra disk... som en hemmelighet i tillegg har jeg to ulike typer ullinnlegg. brukte ikke det sist, men nå kommer det jo vinterbarn, så jeg synes det er best å ha i hus.
Catias Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Fikk kjøpt chicco sine på Barnas hus jeg......59kr for en pakke. Har sett det i noen nettbutikker også. Men absolutt de jeg anbefaler også.... Natusan sine duger IKKE hvis man lekker en del.....blir våte tvers igjennom....og det er jo gjerne det man vil unngå......
Catias Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=601133&b_kid=561298 http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=104&prodid=43088 http://www.barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_87&products_id=1491
Baby Bliss Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2010 Nov2010: På Janus selger de ammeinnlegg i ull til 49 kroner!! Sånn i tilfelle du skal kjøpe flere... dumt å betale mer enn nødvendig!
Kuredu Skrevet 14. oktober 2010 #17 Skrevet 14. oktober 2010 Vil tipse om Coop sine fra änglamark. Koster ca 30 for en pakke og er gode, de sitter ikke fast i puppen slik som natusan sine!!!!
lotte-liseliten Skrevet 14. oktober 2010 #18 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg lakk mye, og fødte midt på kaldeste vinteren, så jeg måtte! Ha ullinnlegg.... Jeg synes det var veldig knotete å koke ullinnleggene, så jeg brukte papirammeinnlegg mot puppen, og ullinnleggene utenpå Det fungerte veldig bra for meg, lakk som sagt mye, såmåtte skifte ofte. Da var det greit å bare kunne bytte papirinnlegget, og slippe å vaske uløinnøegget. De holdt puppene gode å varme, hadde ikke brystbetennelse før poden var 2 år
nayna_ Skrevet 14. oktober 2010 #19 Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Dette er sikkert veldig individuelt, men jeg var storfornøyd med libero sine ammeinnlegg sist, de satte seg ikke fast slik som natusan sine, og samtidig hadde de god oppsugningsevne. Jeg fikk trøske og hadde åpne sår på begge brystvortene, helt forferdelig, så slet lenge med å finne innlegg som ikke klistret seg fast.. Brukte også ullinnlegg utenpå der igjen når jeg skulle ut, kjøpte de på apotek1 pluss at jeg handlet noen på sparkjøp sine nettsider (veldig fornøyd med de:) Anbefaler også å kjøpe purelan- salve, gull verdt når man blir sår. Lykke til :)
togutter-08og10 Skrevet 14. oktober 2010 #20 Skrevet 14. oktober 2010 Veldig individuelt om en lekker eller ikke tor jeg. Jeg fikk ikke til å håndmelke sist. Søsteren min kunne bare trykke på et pkt på brystet så sprutet det ut. Tror jeg hadde tykk fløte (hvis det lakk var det bare små tykke dråper) Så kjøp et ullinnlegg og en pakke av papir, og føl deg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå