Gå til innhold

Cornelia, Cordelia, Othilie eller Othilia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cordelia høres for meg bare ut som Cornelia med tett nese. Othilia er pent, men det er litt herping av Othilie synes jeg. Ellers er ingen av disse min stil, synes de er litt dollete. Tenkte likevel å gi deg mine assosiasjoner. :)

Lykke til

Annonse

Cornelia og Othilie er nyyydelige navn synes jeg! Foretrekker helt klart de variantene. Cordelia blir litt vel "høytidelig" på en måte og Othilia synes jeg lyder tungt og rart, sikkert fordi jeg er så vant med Othilie og ikke Othilia da.

Jeg liker Cornelia. Nå synes jeg vel egentlig ikke at Cordelia er en variant av Cornelia men det er bare digresjon i det du spurte om. Cornelia har en mykere tone og er mer norsk enn Cordelia som er super fint på engelsk men på norsk blir litt trist og tungt.

Othilie og Othilia synes jeg ikke like mye om men liker Othilia varianten best, men Othilie er pent det også.

Annonse

• 5 måneder senere...

Artig å se responsen her :-) Jeg forelsket meg i Cordelia etter å ha sett to nydelige søstre på tv som het Cordelia og Annabell :-) Synes Cordelia klinger mykt og fint, mens Cornelia er litt hardere. Othilia er etter Oda Krogh, som jeg alltid har vært veldig fasinert av (hennes døpenavn var Othilia Lasson).

Alle navnene er nydelige :o) Men ville nok gått for Cornelia. Cordelia er utrolig flott på engelsk, men synes Cornelia funker bedre på norsk. Othilie og Othilia er også vakre, men er svak for a-endinger så en knapp på Othilia av de to.

Det er tydelig at man legger viiiidt forskjellige mening i begrepet harry navn... At Cornelia er harry, som en nevner over her, wow... Ronny, Roger, Morgan, Charlene, Michelle putter jeg i den kategorien - men Cornelia?!?! Ja, ja, forskjellige er man ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...