Gå til innhold

20 uker og mensensmerter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å ha mensen lignende smerter? Har ingen blødning eller noe, men blir jo litt bekymret da det er første babyen.

Takk på forhånd på svar, og vil bare ha svar av folk som VET. Har spurt legen sin eller jordmor om det samme f.eks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er straks 20 uker og har hatt en del menslignende smerter den siste uka. Husker jeg hadde det mye de første ukene, men så har det ikke vært noe på lenge. Det kommer ikke noe blod og jeg kjenner daglige spark, så regner i grunnen med alt er som det skal. :-)

Skrevet

Hei

Jeg har hatt menssmerter eller murringen så og si hele svangerskapet. Er 19+2 dager og var på ultralyd på mandagen. Jeg spurte da jordmora som sa det var helt normalt. Det er mye som skal tøyes og strekkes for å få plass til den lille som vokser. I tillegg trener livmoren på fødsel faktisk, ved å trekke seg sammen.

Det blir vel også kalt kynnere, så hvis det blir verre etter trening, jobb e.l skal man på en måte lytte til de med å ta det mere med ro. Det var jordmors råd til meg:-)

Lykke til videre!

Skrevet

Har jeg hatt 2 siste dager også, hadde det i begynnelsen og på mandag var de plutselig der igjen, er 21+3. Er litt bekymra men på ul på fredagen sa lege at han har det veldig bra og er veldig aktiv. Han har sparket veldig mye siden helgen så jeg håper liksom det er han som driver å romsterer jeg som gjør det, og at det som legen sa, tøyes og strekkes hele tiden nå. Livmoren har en enorm jobb akkurat nå sa lege så det er naturlig at det er vondt.

Skrevet

Høres ut som det er kynnere du har :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...