Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 13. oktober 2010 #1 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei! Har akkurat kommet hjem fra gynekologen. Vi har prøvd i 13 pp, og var inne som første ledd i utredning for sekundær infertilitet. Vi har to barn fra før. Har også et svangerskap utenfor livmor bak meg, noe som resulterte i en eggleder mindre. Sistemann ble unnfanget 2 mnd. etter denne operasjonen, så den gjenværende tuben har i alle fall virket en gang før. Alle de andre gangen jeg har vært gravid, har det skjedd i løpet av et par mnd, så det er et dårlig tegn at det har gått over et år denne gangen. Gynekologen mente at den gjenværende egglederen kunne være skadet av sammenvoksninger som følge av ex.operasjonen, og at neste steg er lap. og evt. ivf (som vi må betale selv, pga. vi ikke regnes som ufrivillig barnløse). Livmoren og eggstokkene så kjempefine ut, så det var veldig sannsynlig at egglederen var problemet. For sikkerhetsskyld skal jeg også ta hormonprøver, og mannen skal levere sædprøve. Men jeg blir VELDIG overrasket hvis de finner noe galt der. Han er frisk, og jeg har regelmessig EL og mens. Gruer meg veldig til en ny lap, og håper bare at det er noe de kan gjøre med egglederen, sånn at vi slipper ivf. Noen som har vært gjennom diagnostisk lap. her inne? Exu. operasjonen jeg hadde var jo også lapraskopisk, men det var jo et inngrep som var mye tøffere for kroppen vil jeg tro... Det var IKKE gøy, og jeg hadde mye vondt - både på oppvåkningen og i dagene etter operasjonen, og jeg liker å tro at jeg tåler en støyt... Erfaringer og synspunkter mottas med takk! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142431911-diagnostisk-lap-noe-%C3%A5-grue-seg-for/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliten1 Skrevet 17. oktober 2010 #2 Del Skrevet 17. oktober 2010 Dytter denne jeg... Siden jeg er "samme " situasjon.. Altså, prøvd i 2 år. Skal begynne på pergo og skal til lap. Er i hvertfall henvist. Hvordan er det tro? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142431911-diagnostisk-lap-noe-%C3%A5-grue-seg-for/#findComment-142446011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 19. oktober 2010 #3 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hadde lap for en del år tilbake, selve operasjonen fikk jeg jo ikke noe med av, jeg sov så søtt takket være narkose. På oppvåkningen hadde jeg så mye smerter at jeg lå og gren og de som passet på gjorde en dürlig jobb. Men smertene mine kom fra at jeg lü feil pü armen min, det var armen som gjorde vondt. Fikk dra hjem sent ü ettermiddagen, eneste smertestilende jeg fikk med, var en stikkpille og det holdt. Var spesielt öm i skulderen pga gassen de hadde blüst inn i egglederne for ü sjekke, men etter noend ager gav det seg. For min del var angsten for denne operasjonen det verste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142431911-diagnostisk-lap-noe-%C3%A5-grue-seg-for/#findComment-142454566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skaubinna Skrevet 20. oktober 2010 #4 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei:-) Jeg hadde en lap i februar, og gruet meg også veldig til det. For min del var det ingen grunn til å grue meg! Ble møtt fastende på morgenen av en kjempesøt sykepleier og vel plassert i sengen får du litt piller som nok beroliger deg noe;-) Og så er det bare å vente på tur. Operasjonen utføres under narkose, så du kjenner jo ikke noe. Våknet opp litt groggy men med den søte sykepleieren puslende rundt. Litt ubehag var det jo, og småvondt å tisse en dag eller to. Men jeg fikk imeg litt mat og tisset og dro hjem igjen i 5 tiden samme dag. Litt trykk i skuldrene hadde jeg og og noe ubehag et par dager, men absolutt ingenting å grue deg til!! Jeg var tilbake på jobb under en uke etter inngrepet. Blir lite arr av det og hos meg grodde det også raskt. Lykke til, og ikke gru deg!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142431911-diagnostisk-lap-noe-%C3%A5-grue-seg-for/#findComment-142458920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå