Gå til innhold

Hvor viktig er rutiner om morgenen etter deres erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er flinke med leggerutiner med vår lille tass, og da er det sjeldent problemer, men i dag morges hadde han en tussebyge som ikke lignet grisen. Det var harniskskriking i over en time, og hele veien til barnehagen. Jeg begynner å lure på om det er fordi rutinene våre sklir veldig ut om morgenen. Vi lar ham se litt på tv, gir ham kanskje litt biola, så etter mye om og men står den andre av oss foreldrene opp (ingen av oss har jobber som begynner veldig tidlig om morgenen), og til slutt lager vi frokost, men da vil han ikke komme og spise, for han vil fortsatt se TV, og er halvmett etter Biolaen. Er det rutiner som er svaret her ogaå? Opp, ikke noe TV, skifting og frokost med én gang? Noen med erfaring fra dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke så veldig faste rutiner, men vi står opp og går på badet for å stelle oss alle sammen. Den av oss som skal levere tar det litt mer piano enn den som skal først på jobb.

Deretter er det frokost og så etterhvert i barnehagen.

Har noen raptuser innimellom, men ikke så altfor ofte.

Hadde aldri verden brukt tv om morgnen. TV er max 20-30 min om dagen og da er det om kvelden (får valget mellom tv eller bok, velger litt hipp som happ). Kanskje litt mer i helgen.

Drikke porsjonerer vi litt ut i måltidet da hun har det med å drikke seg mett. Får alltid litt drikke i starten av måltidet selvsagt

Skrevet

Slik er vår morgen:

- poden settes i sofaen med ei brødskive (spesielt skorper er pop for tida)

og en kopp melk. Mens han ser TV...

- i mellomtiden dusjer pappan

- så stelles poden

- så spiser pappan frokost mens poden fortsetter å se litt tv

Resten av maten, og gjerne litt til, tas med til barnehagen. Så spiser han frokost der også, sammen med de andre barna. Koselig og sosialt.

(skal sies at mora ligger høygravid i senga og sover mens dette skjer:/)

Denne rutinen fungerer kjempebra! Ingen trass, skriking e.l. Han bruker laaang tid på å spise, og trenger tida si. Stressing om morgenen= skriking.

Han er drøyt 2 år.

Skrevet

Min mann jobber mest om natten så det er jeg som tar opp om morgenen og leverer i bhg. Gutten er 2 år og 3 md, men vi har hatt denne rutinen siden han begynte i bhg for et år siden.

Vi har alt på en flate i huset for å si det.

Han våkner, blir vekket ca 06.45. Da går han fornøyd ut i stua og setter seg i sin stol og ser barnetv på super. Jeg går på badet, steller meg og kler på meg.

Så går jeg ut i stua og kler på han. Deretter er det å hente ferdig smurte matpakker i kjøleskapet og vi legger dem i sekken hanso og veska mi. Så kler vi på yttertøy og kjører til bhg ca 07.35.

Da spiser han frokost i bhg og jeg spiser frokost på jobb.

Jeg er nå høygravid og vært 50 prosent sykmeldt de siste ukene, har valgt å komme litt senere på jobb hver dag istf annen hver dag. Jeg brukte derfor god tid på morgenen med poden, spiste frokost etc og leverte i halv ti tiden. Det var ikke populært. Han er glad i rutinene sine og vil spise frokost i bhg.

Så ja på spørsmålet ditt om rutiner om morgenen er viktig..

Dere får lage de rutinene som fungerer for dere, og hvis tv er inkludert der for at man skal få stelt seg syns ikke jeg det er så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...