Gå til innhold

Da er lilleprinsessa født :-)

Baby-bea

Anbefalte innlegg

Ble ikke som planlagt her i gården. Termin 23 oktober, men ble innlagt 21 september med svangerskapsforgiftning. Målet var å holde til uke 37, men tilstanden min forverret seg fra dag til dag, så til slutt våget de ikke vente lenger. Derfor ble fødsel satt i gang selv om jeg var i uke 36. Fødselen var kort og intens. Fikk modningspille kl 13 27 sept. Fikk rier med en gang med 1-2 min mellomrom. De stoppet kl 18.30. Da jeg ble undersøkt kl 19.30 var jeg like umoden. Nedtur :-( Ny modningspille og ingenting skjedde. Det ble målt blodtrykk hver annen time og siste gang jm var inne var kl 03.00. Hun spurte da om jeg kjente noe, men det var helt stille. 03.40 voknet jeg og måtte på wc. Da jeg reiste meg fikk jeg et skikkelig tak og deretter gikk riene med 1-2 min mellomrom igjen og varte opptil 1.5 min. kl 04.00 ringte vi på jm. Da var det 4cm åpning! Jippi! Men med harde og tette rier i over 1 time og dårlig form og høyt bt - dalte form og humør fort. Jeg var så sliten! Kl 05.20 ble jeg undersøkt igjen. Kun 5cm! Da tenkte jeg at dette orker jeg ikke. Jm tilbød å ta vannet og sa at det kom til å bli enda mer intenst, men gå fortere. Da var saken klar for meg. Hun tok vannet 05.20. Fy f.... da ble det virkelig vondt og riene gikk i ett. Men 05.45 var jenta ute - etter kun to pressrier. Gubben ble fasinert over hvor fort smertene var glemt. Men vi damer er jo skapt slik :-)

Jeg hadd på forhånd fått kanyle i hånden - både pga høyt bt, men også pga at jeg har blødd så mye etter fødsel før. Men denne gangen blødde jeg lite og livmora trakk seg godt sammen.

I ettertid har bt mitt blitt normalt, men nå 14 dager etter har jeg fortsatt mye vann i kroppen.

Prinsessa har klart seg ganske godt. Hun måtte ha to døgn i kuvøse med lys pga gulsot og hun hadde lavt blodsukker rett etter fødsel. Nå er hun i fin form. Hun er så rolig og god. Og selvfølgelig er hun verdens fineste baby :-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...