Gå til innhold

4 mnd -når har dere siste soveøkt på ettermiddagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og når legger de seg da for kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har begynt å sove til rundt seks og skal i seng til syv, men det går dårlig, blir fort åtte. Tenkte jeg skulle prøve å få bort den siste soveøkta, prøve å få han til å ta den litt før..

Syns det er velsig godt hvis han kan legge seg for kvelden kl syv

Skrevet

min velger selv. noen ganger 5, noen ganger halv 7. Hun bare sovner!. I seng må hun uansett 7-halv 8.

Skrevet

Det varierer veldig med vår lille tulle, men som regel sover hun en lur på mellom 30 og 45 minutter rundt kl 17. Hun legges for natten kl 20 hver kveld. Noen ganger er ettermiddagesluren enda senere, men hun er likevel i seng til kl 20.

Skrevet

Vi prøver å få til en liten soveøkt ved 16-17 tiden. Våkner han kl 17, så må han i seng kl 1830 ellers blir han overtrøtt. Denne siste luren varer aldri mer enn 45 min og er den mest vanskelige å få til. Vi pleier å ta en liten trilletur, for da går det bra, men ellers på dagen kan vi legge han i vogna uten å trille. Får han ikke denne luren, så har vi ikke en blid gutt.. Gleder meg til han ikke skal ha en sånn kveldslur lengre, men vi har egentlig holdt på slik vi gjør nå siden han var 2 1/2 mnd og er nå 4 1/2 mnd..

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Han legger seg kl 19.00 hver kveld og den siste luren er vanligvis fra kl 15.00/15.30 - 17.00. Han kan ikke være våken i mer enn 2 timer, da blir det leven! :-)

Skrevet

Hun får maks sove til kl 18 og leger seg mellom 19.30 - 20.

Nå som hun beynner å bli 5 mnd merker jeg at hun ikke bør sove helt til 18 lenger... :)

Skrevet

Han kan sove til 17.30, da kan jeg legge han i 20-tiden. Sover han lenger enn det blir leggetiden forskøvet til 21- tiden. Så jeg vekker han senest 17.30 nå for tiden.

Skrevet

Det kommer an på når han har nest siste soveøkt. Om den varer til feks kl 15 legger han seg igjen i halv 5 tiden og sover til maks 5 - halv 6 (som regel en halv time) Da får han nattapupp kl halv 7 og er i seng til kvart på 7 :) Sover han nest siste dupp til 4 eller mer er det ingen fler dupper før det er natta!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...