Nynte Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Her gir jeg en flaske med mme (200ml) når vi har stått opp og jeg har fått skiftet på han, ca 730-8. Han er 4 1/2 mnd. Så neste måltid i 11 tiden blir grøt og mme. Men jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjør det slik. Han blir fort grinete når jeg gir grøt, så kanskje jeg burde prøve å gi grøt på morran når han er skikkelig sulten... Hva gjør dere og hvorfor?
Nikki 75 Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg gjør det også sånn, jeg gir han MME med en gang han står opp (mellom 8 og 9), men det er mest fordi jeg da får lurt i ham litt melk. Han foretrekker nemlig fast føde, så jeg prøver å få ham til å drikke mest mulig. Grøten tar vi et par timer etter han står opp.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 gutten min spiser 200ml mme på morran når han står opp(7-8). Neste måltid i 11-12 tida er grøt. Har bare blitt sånn:)
*LillaMeg* Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Min får mme på morran, mens vi fortsatt er i senga.. kl. 7.. Så får han grøt kl.10.. Det funker fint her.. Grunnen er at jeg er lat og vil sove litt til.. Så vi sover, slumrer, koser og synger til klokka blir 9.. Så er det morgenstell, lek og så grøt. Han liker grøt da, og denne rutinen funker for han. Om dere er oppe kl. 7, så er det jo mulig å prøve med grøt da, Går det ikke, så har du hvertfal prøvd..
Nynte Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2010 Ja, får prøve meg litt frem. Han drikker veldig mye mme i løpet av døgnet, selv om vi prøver med to små grøtmåltider, morgen og kveld.
Gjest Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg gir mme blandet med litt velling når vi står opp og så får hun grøt i 11-12 tiden. Hun er supersulten når vi står opp og blir grinete når det tar for lang tid med grøten. Så mme m/ litt velling er kjapt, enkelt og går fort ned;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå