VirreVirre Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Både dette og forrige svangerskap har jeg hatt en del kynnere fra ca uke 20. Ikke sånn at jeg har tenkt så veldig mye over det, men jeg må jo stoppe opp litt når de kommer for det er så ubehagelig. Vet at dette er helt nomalt Men de sier jo at hvis kynnerne blir regelmessige skal man ta kontakt med sykehus eller jordmor. Men hva vil regelmessige kynnere si? På kvelden og noen ganger natten har jeg ca 4 i timen vil jeg tro, kanskje oftere. Er i uke 37 og de siste to dagene har de begynt å kjennes som lette tak i ryggen også. Er det sånn for dere andre også? Jeg håper jo at dette betyr at det snart er noe på gang, men jeg har jo hatt ca like mange kynnere halve svangerskapet. Lurer litt på hvor ofte kynnere som er vanlig
Traveltobarnsmor! Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Hei Nå i mitt 2. svangerskap har jeg kjent en del kynnere. Er i uke 35 nå og har den siste uken hatt flere hyppige kynnere samt en del mensmurringer. Det er slik at jeg må stoppe opp dersom jeg er ute å går..Men noe regelmessig er det jo ikke... Er det maserier du har kanskje?Kjente ikke så mye kynnere første gang jeg gikk gravid, men da riene satte i gang var det ikke tvil om at det var i gang, selv om det skulle gå 35 timer fra første ri til gutten kom Lykke til.
laroos Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Har kynnere støtt og stadig, og de kommer oftere nå som termin er rett rundt hjørnet. Hadde mange sist gang også, men de var aldri spesiet regelmessige. Dvs den ene gangen jeg oppdaget at de var det, så viste det seg at det var fødselen som var godt i gang! Som regel kommer mine når jeg skifter stilling - dvs reiser meg eller setter meg, begynner å gå eller bare snur meg rundt litt fort... eller helt plutselig uten at jeg gjør noe spesielt. Har mange i timen, det er i alle fall sikkert. Har ikke hørt at jeg skulle ta kontakt med sykehus/jordmor om de blir regelmessige. Men har hørt at de kan være regelmessige i et par timer før de gir seg med det, og at dette lurer mange til å tro at fødselen er i gang.
Mammafugl Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har kynnere nesten hele tiden. De har blitt gradvis sterkere og tar etterhvert godt i, både foran og bak. Blir litt bekymret når de strekker seg bak på ryggen, men tar det som et signal på at jeg må roe litt ned. Da gir de seg ofte. Har også en del på natten, noen netter slik at jeg våkner og blir litt bekymret. Dette er mitt andre svangerskap, så jeg bekymrer meg ikke slik at jeg tenker at jeg må ta kontakt med føden. Jeg er 35 uker og har fått sykemelding fra legen (hovedsakelig) på grunn av dette, og beskjeden er klar: ro ned når du kjenner at kynnerne blir hyppige og begynner å ta godt tak. Erfaringen min fra forrige gang er at jeg kjente veldig godt når det gikk over fra kynnere til rier, men jeg vet at det ikke er sånn for alle. Noen har rier som de nesten ikke kjenner, mens jeg måtte puste meg gjennom mine fra ganske tidlig i fødselsforløpet. Snakk med jordmor eller lege.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 har hatt og har ennå en del kynnere, både når eg sitter i ro og beveger meg, men ikke noe regelmessig, dette er mitt andre svangerskap, og man merker jo godt forskjell på kynnere og rier, rier kommer med fks 10 min mellomrom. og da hvert tiende minutt og varer 30 sek ca. så at de kommer regelmessig vil jo si at de kommer med like mane minuter mellom hver sånn ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå