Gå til innhold

Hjelp meg damer! Har en liten som knapt sover 2 timer sammenhengende døgnet rundt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder natta også. Føler jeg har prøvd alt. Byssing, amming når han vil, synging, holde i handa, gjøre det lunt i senga, rugge vogn. Han er 4 og en halv måned og har har holdt på sånn siden han var født.

Jeg gir han grøt kl 17 på ettermiddagen, og er snart i full porsjon.

På dagtid sover han knapt en halvtime i slengen i vogna, og må trilles i søvn.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg legger han rundt 20 om kvelden, men han starter som regel ved halv ti tiden og sånn går det resten av natten. Jeg har ikke hjerte til å la han skrike, så jeg tar han opp og ammer han i søvn. Har prøvd å bare holde han i hånda i senga, men da har han bare skreket mer....

Uff, ble rotete dette, men jeg er så sliten i hodet om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men det høres virkelig slitsomt ut.

Har du prøvd å la noen andre roe ham ned når han våkner på kvleden? Vi pratet om dette på barseltreff, å mange babyer tenker: "jeg kjenner matlukt, jeg må være sulten!!!" dersom mor tar dem opp for å roe dem.

Det samme gjelder på natten, nå trenger han gjerne enda litt mat på natten, men mange fortsetter å våkne av gammel vane å spiser fordi de kjenner at mamma er i nærheten selv om de ikke nødvendigvis trenger det måltidet.

Skrevet

Va med å prøve å gi han grøt ca i 19 tiden,rett før legge tid? og få noen andre til å gå inn til han hvis han våkner på kvelden. jeg trur jeg ga pupp 3 ganger på natten da hun var 4-5 mnd,hun ville også ha mye mat. hun våknet ca kl 1-4-6/7! du blir jo utslitt av dette stakkar!!!

Skrevet

Heia!

På dagtid kan du se svaret jeg skrev til et innlegg som jeg tror het "rutiner på dagsovinga".

Når det gjelder kveld og natta har jeg også en gutt som våkner og skal ha pupp annenhver time. Jeg spurte helsesøster om det var vanlig at de skulle ha mat så ofte og hun sa at de egentlig godt kunne klare seg uten mat på natta. Da tenkte jeg at om jeg ikke sluttet å amme og ta han opp helt på kveld og natta kunne jeg prøve å la være å ta han opp et par ganger. Og det jeg da gjør som faktisk har begynt å roe han er at jeg legger begge armene over han på tvers, ene over beina og andre armen over brystet. Dette gjør at han ikke kan sprelle og kave seg opp med beina (han er en dynesparker). Putter smokken i og legger kosebamesen ved kinnet, og begge armene som "holder" han rolig og rugger han. Han roer seg med en gang, så sant han ikke er supersulten da (noe han sjelden er siden han får mat stort sett hele tida.....). Og da sovner han igjen og jeg slipper å ta han opp. Det er en tung possisjon å "holde" han slik, men jeg merker at han roer seg bare fortere og fortere for hver gang. Noen ganger nå kan jeg bare putte i smukken, legge kosekluten ved kinnet og holde en hånd over brystet og rugge litt på han.

Håper du skjønte det jeg skrev, og at kanskje dette kan hjelpe deg også. Vi har en gutt som er om mulig enda blidere om dagen da han får noe mer søvn om natta nå:)

Lykke til!

Skrevet

Huff, stakkar deg! Jeg har ingen råd men ville bare si at jeg føler med deg! Du må jo være utslitt, en klapp på skuldra sendes deg herved :)

Skrevet

Har du vært hos manuellterapeut med ham for å sjekke om han kanskje har noen låsninger el skjevheter i nakke/ rygg som kan plage ham? Et av symptomene på KISS kan jo være urolig søvn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...