Gå til innhold

mountain/OTH vogn?? Prøver her og..:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å bruke sports delen på denne vogna? Noen "fasit" på alder der? vurderer denne vogna til mini nå som er litt over 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har OTH/urban jungle og gikk over til sportsdelen rett etter hun var 5 mnd gammel med nr en her i huset. Bagen er noe kortere på OTH vognene enn mange andre modeller. Tommelfingerregelen er vel ca 6 mnd for overgang til sportsvogdelen, men er de sterke i rygg/nakke er det ikke noe i veien for å gå over til den tidligere. Det gir jo bedre utsikt til verden, som mange babyer liker godt.

t :-)

Skrevet

Begynte med sportsdelen da lillejenta var 5 mnd, hun trivdes ikke så godt på turer i bagen, så jo ingenting. Nå kan vi gå lenge og vel og titte på omverdenen :)

Skrevet

Vi byttet når gutten min var 4,5 fordi han aldri trivdes i baggen (liggende). Men har du denne vognen, eller tenker du å kjøpe den? Jeg syns denne vognen er en skikkelig drittvogn og kvittet meg med den når han var ca. 6 mnd!

Skrevet

Hva var det du syntes var dritt med den? Jeg synes foreløpig den er helt topp, men har bare brukt bag'en så langt. Har hatt Emmaljunga før og er mye mer fornøyd med OTH. Min er 2009-modell.

Skrevet

Bare for å nevne noe:

Dyr og simpel vogn, ustødig (spesielt når du bytter til sportsdelen og barnet skal sove, tyngefordelingen blir helt feil), stellevesken er ELENDIG på alle måter, selv om den ser fin ut. Liten fjøring så du kan ikke "vugge" babyen, og fortauskanter er et mareritt.

Det er kjipt å ikke kunne ha barnet imot deg i utgangspunktet når du bytter til sportsdelen (vi byttet ved 6 mnd og da er det litt tidlig å ikke se mamma, men baggen var for liten rett og slett . Det er ikke riktig at dette bare er for mamma, fordi jeg byttet til emmaljunga <3 etterpå, og kunne ha barnet mot meg i sportsdelen. Det har vært helt fantastisk å kunne kommunisere med barnet på trilleturer- både for mor og barn!. Ville aldri vært foruten!!).

Du kommer til å IRRITERE deg over knottene på hjulene som alltid tar borti når du skal igjennom smale steder (for denne vognen er faktisk ganske bred med hjulene og knottene). Desuten må du kjøpe ekstradeler i tillegg, f. eks den bøylen til sportsdelen som koster nærmere 600kr.

Det er liten beskyttelse mot sol om sommeren med kalasjen til baggen/sportsdelen, og ingenting mot vind/kulde om vinteren (nå har jeg emmaljunga og det er himmelen av beskyttelse mot alle værforhold).

Sportsdelen kan heller ikke rettes helt opp til 80-90 grader, så når barnet skal sitte så blir det liksom litt liggende uansett. Handlekurven er liten og du må planlegge vektfordelingen nøye. Sportsdelen er noe dritt å ta opp og ned fra sitte/ligge-stilling, billige stroppeløsninger på en så dyr vogn!!!

OTH er et tap-tap valg i mine øyner!

Nå bruker jeg denne vognen kun hos moren min, noen ganger i året, og det er mer enn nok! Ville tenkt meg om 2 ganger før jeg kjøper denne vognen!!!! Men hvis et av kravene dine er ekstra bekymringer om vognen kommer til å vippe over eller ikke, så vil du nok bli veldig fornøyd ;):P

Andre ulemper:

* Liten bag, blir for liten for de fleste barn over 6 mnd. Enda tidligere med vinterpose

* Sportsvogndelen kan ikke snus. For et barn på 6 mnd synes jeg det er for tidlig å ikke kunne sitte/ligge mot meg

* Lite lun kalesje

* Ikke regulerbart fotbrett. Gjør at barna blir liggende med bena nedover når de sover. Dette var svært ubehagelig for mitt barn

* Blir veldig lang når man slår den sammen. Hadde store problemer med å få den inn i bagasjerommet på bilen

Eneste fordel:

* Veldig god trillekomfort - men fortsatt liten fjæring!!

Skrevet

Tror fordelene blir lengre avhengig av hvor man bor og hvilke behov man har. Dette er en lett vogn, som gjør den enkel å bære med seg, slå sammen etc. feks hvis man bor i leilighet. Det at den er lett gjør at den har utrolig bra trillekomfort, men er litt mer ustabil når barnet er lite i sportsdelen.

Vi har denne vognen og er suuuperfornøyd. Den var litt ustabil helt i starten når vi gikk over til sportsdel og jeg hadde tung stelleveske,

men husker at dette var et "problem" de fleste i barselgruppa hadde uansett type vogn. Ettersom han ble tyngre var problemet borte.

Vi begynte med sportsdelen da han var ca 5 mnd.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...