Gå til innhold

Hva med Natalie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ugh, det var det jeg frykta (bimbo- og harryassosiasjoner)... Det var ikke et navn jeg så for meg i utgangspunktet. Jeg liker egentlig best korte navn, f.eks. Live og Helle, som er foreslått her. Tror det er fordi jeg har et langt og "feminint" navn selv. Men etterhvert er det liksom ingen av de som passer... Har dere noen forslag til litt lengre navn som ikke er harry/bimbo?

Annonse

Takk! Mange fine! Jeg syns Johanne er utrolig søtt og fint, men desverre "oppbrukt" av venner... Det samme er Elisabeth, Benedicte, Caroline og Margrethe. Alle veldig fine navn.

Amelia er fint, men føler kanskje at det er en slags oppkonstruert versjon av Amalie? Men setter det på listen :)

Jeg er heller ikke så fan av Natalie navnet.... Synes som flere her at det blir litt bimbo... Jeg liker som deg best korte navn.

Eksempler:

Nora

Tuva

Hedda

Julie

Elise

Hanna

Maja

Dette er nydelige navn, min datter har ett av disse ;)

Lykke til med navn valget! Husk å ta ett dere selv liker, ikke tenk på hva "alle" andre synes ;)

Annonse

Jeg syns også at navnet i seg selv er fint, men alle bimbokonnotasjonene ødelegger selvfølgelig... Blei litt skuffa over at såpass mange tenkte det, egentlig, for jeg liker så godt klangen og lydene i navnet.

Takk for fine tips! Liker også veldig godt Hanna, men ser at det er nr. 5 på topplista i fylket mitt :S Det samme gjelder Tuva - høyt oppe!

Amelie med -e er ikke så dumt heller. Det fungerer jo også godt på fransk og engelsk.

Mer og mer forvirra nå...

Jeg personlig liker Nathalie veldig godt:) Har gode assosisasjoner til det...

Syntes det er viktig å IKKE ta hensyn til andres meninger når man velger navn jeg, fordi det er jo dere som skal velge og trives med det... Vet om flere som har valgt bort favoritt navn fordi mormor Gerda misliker det! Fint å høre hva folk mener, men syntes man skal følge sin egen mavefølelse på navn jeg:)

Hvis Natalie er favoritten syntes jeg dere skal gå for det, selvom noen har dårlig assosisasjoner til det:)

Alternativer til navn er

Anette

Catinka

Caroline

Selma

Helene/a

Viktoria

Daniella

Olivia

Pauline

Thilde

Emilie

Sarah

Johanna

Elisabeth

Marte

Maren

Jenny

Kaisa

Aurora

Mariann/e

Therese

Christine

Katrine

Marie

Juliane

Cecilia

Emmeline

Så bra at noen har gode assosiasjoner til det og! :) Tror det kommer an på hvem man kjenner, og jeg kjenner ingen som heter Natalie. Jeg vet ikke om noen engang, utenom fra Frankrike og USA, og der er det så vanlig. Av de navna dere foreslår liker jeg bl.a. Jenny, Sarah og Emilie, men føler at de er litt oppbrukt? Ellers er Johanna og Andrea kjempefine! Marianne og Juliane er faktisk også ganske fine - hadde ikke tenkt på dem. Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...